بسته اخبار حوادث ۱۸ شهریورماه ۹۹؛

انهدام باند سارقان مسلح در زاهدان / ۳ کشته در برخورد مرگبار خودروی هیوندا با موتورسیکلت

مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۱۸ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۱۸ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

انهدام باند سارقان مسلح در زاهدان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۱۳ نفره سارقان مسلح، خودرو، منزل و مغازه در شهرستان زاهدان خبر داد.

سردار" محمد قنبری اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه خودرو، منزل و مغازه در سطح شهرستان زاهدان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او  افزود: در تحقیقات اولیه کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی، مشخص شد عاملان این سرقت‌ها که تعدادی جوان مسلح به سلاح کلاش و کلت کمری بودند در ساعات پایانی شب به وسیله چند دستگاه موتورسیکلت اقدام به پرسه زنی در محلات خلوت و حاشیه‌ای شهر زاهدان می‌کردند و با متوقف کردن خودرو‌های عبوری، پس از ضرب و شتم رانندگان، خودرو‌های آن‌ها را سرقت می‌کردند.

سردار قنبری با اشاره به اینکه اعضای این باند به صورت حرفه‌ای در زمینه سرقت مسلحانه منزل و مغازه نیز فعال بودند گفت: سارقان با یک نقشه از پیش طرح ریزی شده منازل و مغازه‌های مورد نظر خود را شناسایی و در فرصتی مناسب به صورت ورود به عنف اقدام به سرقت زیور آلات و اموال با ارزش موجود در مغازه‌ها و منازل شهروندان می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تحقیقات تخصصی پلیس برای شناسایی و دستگیری اعضای این باند سرقت ادامه داشت تا اینکه چند روز قبل، تیم رسیدگی کننده به پرونده پاتوق سارقان در یکی از محلات شهر زاهدان را شناسایی و طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه در مرحله اول ۶ نفر ازاعضای این باند دستگیر شدند.

او ادامه داد: متهمان که پس از انتقال به پلیس آگاهی و رو به رو شدن با ادله پلیس چاره‌ای جز اعتراف به فعالیت بزهکارانه خود نداشتند و در تحقیقات تکمیلی به ۱۲ فقره سرقت مسلحانه شامل ۵ فقره سرقت مسلحانه خودرو، ۴ فقره سرقت مسلحانه منزل و ۳ فقره سرقت مسلحانه مغازه با همدستی ۷ نفر دیگر از دوستان خود اعتراف کردند.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان بلوچستان خاطر نشان کرد: با تلاش پلیس مخفیگاه ۷ سارق دیگر عضو این باند نیز شناسایی و متهمان با هماهنگی قضائی طی چند عملیات منسجم، هماهنگ و ضربتی در نقاط مختلف شهرستان زاهدان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان بیان داشت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان علاوه بر توقیف ۳ دستگاه موتورسیکلت مورد استفاده آن‌ها در این سرقت ها، ۲ خودرو پراید و یک دستگاه پژو پارس مسروقه، ۸ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه به همراه یک قبضه سلاح کلاش، یک قبضه کلت کمری و مقادیری مهمات جنگی کشف شد.

سردار قنبری با اشاره به اینکه این سارقان در سرقت‌های ارتکابی خود از منازل و مغازه‌های شهرستان بیش از ۵ میلیارد ریال طلا، گوشی موبایل، لوازم خانگی و اموال با ارزش دیگری را سرقت کرده بودند گفت با بررسی صورت گرفته مشخص شد متهمان اموال مسروقه را بلافاصله پس از سرقت به شهرستان‌های دیگر استان برده و به افراد مختلف می‌فروخته اند که تا کنون تعدادی از اموال مسروقه کشف و به مال باختگان مسترد و تلاش برای کشف اموال دیگر ادامه دارد.

او  با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی بر عزم جدی نیروی انتظامی در برخورد با سارقان و بر هم زنندگان امنیت عمومی تأکید و از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند. 

۳ کشته در برخورد مرگبار خودروی هیوندا با موتورسیکلت

برخورد یک دستگاه سواری هویندا با موتورسیکلت در محور "چابهار - نوبندیان " ۳ کشته برجای گذاشت.

سرهنگ "مصطفی کول زاده" رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان گفت: بعد از ظهر امروز یک فقره تصادف فوتی در کیلومتر ۴۵ محور "چابهار - نوبندیان" به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه سواری هیوندا اکسنت به شدت با یک دستگاه موتورسیکلت که دارای سه ترک نشین بود برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این حادثه متأسفانه هر ۳ ترک نشین موتورسیکلت به علت شدت جراحات وارده در دم فوت شدند.

سرهنگ کول زاده علت تامه حادثه را انحراف به چپ موتورسیکلت اعلام کرده است.

دستگیری سارقان مسلح خودرو‌های عبوری

با اقدام به موقع مأموران انتظامی شهرستان زاهدان ۲ سارق مسلحی که قصد سرقت خودرو‌های عبوری در یکی محلات حاشیه‌ای زاهدان را داشتند به دام افتادند.

سرهنگ "حمیدرضا اکبری گفت: در پی تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ و اعلام سرقت به عنف خودرو‌های عبوری توسط سرنشینان یک دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ در یکی از مناطق حاشیه‌ای شهر زاهدان بلافاصله ماموران انتظامی پاسگاه "شهید بهشتی " شهرستان به محل اعزام شدند.

او  افزود: مأموران با حضور در محل ۲ سرنشین یک خودروی پژو ۴۰۵ را مشاهده که با مسدود کردن یک خیابان فرعی قصد راهزنی و سرقت مسلحانه خودرو‌های عبوری را داشتند.

او  ادامه داد: سارقان بلافاصله با مشاهده مأموران انتظامی بدون توجه دستور ایست پلیس با سرعت از محل متواری به سمت خودروی انتظامی تیراندازی کردند که خوشبختانه مأموران با رعایت قانون بکارگیری سلاح و تیراندازی به سمت لاستیک خودروی آنان موفق به توقیف خودرو دستگیری این ۲ سارق شدند.

سرهنگ اکبری با شاره به کشف ۲ قبضه سلاح کلاش، یک قبضه کلت کمری ومقداری مهمات جنگی از سارقان خاطر نشان کرد: متهمان برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری سارق حرفه‌ای سیم برق درحین سرقت در"خاش"

فرمانده انتظامی شهرستان "خاش" از دستگیری سارق حرفه‌ای کابل و تجهیزات انتقال برق در حین سرقت خبر داد.

سرهنگ "ابراهیم کوچکزایی گفت: مأموران گشت انتظامی کلانتری ۱۲ شهرستان خاش در حین گشت زنی شبانه در سطح حوزه استحفاظی، جوانی را که در حال سرقت سیم‌های شبکه انتقال برق بود مشاهده و در اقدامی غافلگیرانه او را دستگیر کردند.

او  افزود در بازرسی از خودروی این سارق مقدار ۴۰۰ متر سیم مسی مسروقه کشف شد.

سرهنگ کوچک زائی تصریح کرد: متهم ۲۶ ساله پس از انتقال به کلانتری به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در تحقیقات تکمیلی به ۶ فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان خاش با اشاره به معرفی متهم به مراجعه قضائی از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده افراد و یا خودرو‌های مشکوک اطراف ستون‌ها و تجهیزات انتقال برق سریعا با تماس ۱۱۰ موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

سارق اموال ادارات دولتی چابهار دستگیر شد

با سرعت عمل پلیس شهرستان چابهار، سارق اموال یکی از ادارات دولتی این شهرستان هنگام سرقت دستگیر شد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخائی مقدم" فرمانده انتظامی شهرستان چابهار گفت: شب گذشته ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان حین گشت زنی در سطح حوزه فردی را که درحال سرقت اموال یکی از ادارات دولتی این شهرستان بود مشاهده و بلافاصله او را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ کیخائی مقدم تصریح کرد: متهم ۴۱ ساله که توجیهی برای اقدام خود نداشت پس از انتقال به کلانتری، در تحقیقات تکمیلی پلیس به ۴ فقره سرقت اموال اماکن دولتی در سطح شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به معرفی متهم به مراجع قضائی از مردم از خواست با ارائه اخبار به موقع به پلیس از طریق تلفن ۱۱۰، نیروی انتظامی را در اجرای مأموریت‌های محوله و برخورد با مجرمان یاری نمایند.

۸ کشته و ۲ مجروح در برخورد پراید با پژو

برخورد شدید یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با پراید در محور "ایرانشهر- سرباز " ۸ کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "مصطفی کول زاده" رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان  گفت: عصر روز گذشته یک فقره تصادف فوتی در کیلومتر ۲۲ محور " ایرانشهر- سرباز " به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام و بلافاصله گشت تصادفات پلیس راه به همراه نیرو‌های امدادی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص شد یک دستگاه پراید با ۷ سرنشین به شدت با یک دستگاه سواری پژو ۴۰۵ با ۳ نفر سرنشین برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه جنوب استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متأسفانه در این حادثه ۶ سرنشین خودروی پراید و ۲ سرنشین خودروی پژو ۴۰۵ به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و ۲ سرنشین دیگر خودرو‌ها نیز به شدت مجروح و توسط نیرو‌های امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.
سرهنگ کول زاده علت تامه این حادثه تلخ رانندگی را تخطی از سرعت مطمئنه سواری پژو ۴۰۵ اعلام کرده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار