عامل اصلی مسمومیت اهالی شیخ صله مرتبط با مصرف آب است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از تداوم آبرسانی سیار به روستای «شیخ‌صله» ثلاث‌باباجانی تا رفع کامل مشکل و مشخص‌شدن علت دقیق مسمومیت اهالی آن خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ جلیل بالایی در خصوص مشکل ایجاد شده برای اهالی روستای شیخ صله ثلاث باباجانی گفت: پیگیری و رفع دغدغه مندی‌های مردم همیشه اولویت دارد و در زمینه ارائه خدمات به مسمومان و حل این مشکل اهتمام جدی با حضور تیم‌های تخصصی وجود دارد.

او یادآوری کرد: آمادگی کامل برای ارائه خدمات پزشکی و درمانی با استقرار کادر مجرب و تجهیزات و امکانات لازم برای خدمات سرپایی و بستری در شهرستان وجود دارد و دانشگاه علوم پزشکی تیم درمانی بسیار مجهزی را در منطقه مستقر کرده است.

بالایی ادامه داد: مسئول سلامت آب؛ مرکز بهداشت استان کرمانشاه است که نمونه برداری و آزمایش‌های لازم را انجام داده و اعلام کرده است که عامل آلودگی آب است، اما محل این آلودگی باید بررسی و مشخص شود.

این مقام مسئول افزود: ممکن است آلودگی چاه‌های غیرمجاز، چاه‌های جذبی فاضلاب، سرایت فاضلاب به چشمه، شکستگی لوله توزیع آب  علت مسمومیت اهالی باشد.

او تاکید کرد: موضوع به صورت دقیق بررسی و نتیجه اعلام می‌شود، اما به طور قطع عامل اصلی مسمومیت مصرف آب است.

بالایی یادآور شد: مساله تاکنون با ارائه خدمات درمانی و تامین و توزیع آب به صورت سیار و آب معدنی، بهسازی و مراقبت از چشمه و استقرار تیم‌های پزشکی مدیریت شده و کمیته‌های تخصصی نیز تشکیل شده اند.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار