سواد بنیادین ،پلی در جهت ارتقای کیفیت زندگی

رئیس اداره سواد آموزی آبادان گفت: خواندن ونوشتن سواد بنیادین ، به حساب می آیند و این سواد پلی در جهت ارتقای کیفیت زندگی و نقطه آغازین یک فرآیند توانمندسازی است.

نعیم شلتاقی رئیس اداره سواد آموزی آبادان  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی با صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره)، نهضت سواد آموزی در ‌٧ دی ماه ‌١٣٥٨ شروع به کار کرد و با تشکیل کلاس‌های سوادآموزی، امکان تشکیل کلاس را در تمام نقاط کشور به وجود آورد .

او در ادامه تصریح کرد: روز مبارزه با بی‌سوادی، هر سال با شعار خاصی برگزار و این شعار از سوی یونسکو اعلام می‌شود. این شعارها همراستا با اهداف سازمان ملل و در جهت تلاش جهانی برای مبارزه با بی‌سوادی است.

رئیس اداره سواد آموزی آبادان افزود: روز جهانی سوادآموزی در سال‌های اخیر با شعارهایی چون، سواد برای قرن ٢١ در سال (٢٠١٣)، سواد و توسعه پایدار در سال (٢٠١٤)، سواد و جوامع پایدار (٢٠١٥)، خواندن در گذشته، نگارش آینده (٢٠١٦)، سواد در دنیای دیجیتال (٢٠١٧) و در نهایت سال (٢٠١٨) نیز سواد و توسعه مهارت‌ها (LiteracySkills Development) نامگذاری شده است.

شلتاقی گفت: خواندن و نوشتن ، سواد بنیادین به حساب می‌آیند، این سواد سازه‌ای است که سایر مهارت‌ها روی آن توسعه می‌یابند در واقع پیش‌نیاز آموزش مهارت‌های بعدی است، این سواد پلی در جهت ارتقای کیفیت زندگی و نقطه آغازین یک فرآیند توانمندسازی است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.