دفع فاضلاب بیمارستان آیت اله طالقانی آبادان اصولی یا غیر بهداشتی؟

مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان در خصوص انتشار فیلمی مبنی بر دفع غیربهداشتی فاضلاب بیمارستان آیت اله طالقانی آبادان در فضای مجازی توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، کاید خورده مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به  انتشار فیلمی مبنی بر دفع غیربهداشتی فاضلاب بیمارستان آیت اله طالقانی آبادان در فضای مجازی، گفت: خط تخلیه فاضلاب بیمارستان آیت اله طالقانی آبادان پس از ته نشینی در حوضچه های سیستم دفع فاضلاب، تصفیه ی آن نیز بر اساس فرآیندهای استاندارد زیست محیطی انجام می شود.

او ادامه داد: برای صحت عملکرد مطلوب فرآیند مذکور، ماهیانه به طور مرتب از این حوضچه ها نمونه گیری شده و به آزمایشگاه مرجع که مورد اعتماد سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان است، ارسال می شود که تمام مستندات آن نیز به صورت مکتوب موجود و قابل ارائه به مراجع ذیصلاح است.

مدیر روابط عمومی دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود:همچنین این فاضلاب از طریق خطوط دفع فاضلاب تحت فشار که از سوی اداره آبفای شهرستان در اختیار بیمارستان قرار داده است به خط اصلی فاضلاب شهری هدایت می شود.

کاید خورده  تصریح کرد: بنابراین هیچگونه دفع غیراصولی و غیربهداشتی در مسیر خطوط سیستم انتقال این فاضلاب از بیمارستان تا فاضلاب شهری اتفاق نمی افتد و نکته مهمتر، همانطور که اشاره شد این فاضلاب با عمل تصفیه، بی خطرسازی شده و خطری برای محیط زیست ندارد.

او گفت: ضمن ارج نهادن به دغدغه های شهروندان محترم بویژه از همراهی مطالبه گران حوزه سلامت (شهروند خبرنگار)، لازم است تا با صراحت اعلام کنیم که مطالب منتشر شده در خصوص دفع سطحی و غیربهداشتی فاضلاب مذکور بی اساس و غیرکارشناسانه بوده و صحت ندارد و اساساً مربوط به فاضلاب بیمارستان نیست.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.