مرمت کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین با پنج میلیارد ریال اعتبار

فرماندار قصرشیرین گفت : با پیگیری‌های صورت گرفته از محل اعتبارات زلزله پنج میلیارد ریال برای مرمت کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین در مرحله اول اختصاص یافته است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرادعلی تاتار فرماندار قصرشیرین گفت : بخشی از بنای تاریخی کاروانسرای شاه عباسی این شهر در جریان زلزله ۷.۳ ریشتری کرمانشاه آسیب دید که با پیگیری‌های صورت گرفته از محل اعتبارات زلزله پنج میلیارد ریال برای مرمت آن در مرحله اول اختصاص یافته است.

او گفت : چندین جلسه و نشست انجام شد که قرار شد مرمت کاروانسرا توسط اداره اوقاف با توجه به مالکیت آن انجام شود، اما با توجه به تاریخی بودن این اثر میراث فرهنگی بر کار مرمت آن نظارت می‌کند.

او افزود: مرمت کاروانسرای شاه عباسی قصرشیرین از خواسته‌های مردمی بوده که با عنایت استاندار کرمانشاه و پیگیری‌های صورت گرفته کار مرمت آن آغاز شده است.

نماینده عالی دولت در قصرشیرین افزود: با توجه به تداوم پس لرزه‌ها و همچنین بارش‌های فصل زمستان و بارش باران امکان ریزش دیوار بیرونی این اثر و تهدید جانی برای شهروندان وجود داشت و همچنین باید این هویت گذشتگان حفظ می‌شود که از این رو مرمت این اثر تاریخی در دستور کار قرار گرفت .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار