معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان از افزایش ۳۱ درصدی شهریه ثابت مهد‌های کودک با توجه به وضعیت شهری و روستایی و درجه بندی مهد‌ها در استان در سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مجتبی ناجی معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به افزایش شهریه مهد‌های کودک اظهار داشت: هر ساله متناسب با نرخ تورم و با موافقت ستاد تنظیم بازار افزایشی در تعرفه‌های مهد‌های کودک اعمال می‌شود.

او افزود: امسال افزایش شهریه مهد‌های کودک برای کل کشور ۳۱ درصد اعلام شده و استان اصفهان هم مانند سایر استان‌ها بسته به متغیر‌های مهد‌های کودک از جمله وضعیت شهری و روستایی و درجه‌بندی‌ها این افزایش را خواهد داشت.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اعلام شهریه مهد‌های کودک شهری عنوان کرد: حداقل شهریه ثابت مهد کودک شهری ۲۴۸ هزار تومان و حداکثر شهریه ثابت مهد کودک شهری ۴۹۰ هزار تومان ماهیانه پیش‌بینی شده است.

او تصریح کرد: شهریه‌های مذکور برای مهد‌های کودک بدون ستاره هستند که در ازای هر ستاره ۱۰ درصد هزینه اضافه می‌شود.

ناجی ادامه داد: مهد‌های کودک در شرایط کرونا براساس شیوه نامه های خاصی فعالیت می‌کنند و بر این اساس در شرایط قرمز این مراکز نباید با تمام ظرفیت کودک پذیرش کنند و این میزان باید به نصف ظرفیت هر مهد کاهش یابد و آموزش به صورت تلفیقی حضوری و غیرحضوری انجام شود.

او با اشاره به نگهداری کودکان زیر ۴ سال در مهد‌های کودک در وضعیت کرونا اظهار داشت: برای این دسته از کودکان بیشتر جنبه نگهداری مطرح است و آموزش به صورت حضوری صورت می‌گیرد.

معاون اجتماعی اداره کل بهزیستی استان اصفهان خاطرنشان کرد: اجرای شیوه نامه های شدید بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، دستکش، حفظ فاصله اجتماعی، شستن مکرر دست‌ها با آب و صابون یا مواد ضدعفونی کننده برای کادر آموزشی و کودکان برای حفظ سلامت افراد در مهد‌های کودک همانند سایر اماکن برقرار است.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.