در واکنش به انتشار تصویر قبض چند میلیونی آب در فضای مجازی؛

معاون آبفای وزارت نیرو: قبض دستکاری شده، ماموران خطا نکردند!

تقی زاده خامسی گفت: ممکن است برخی افراد برای تشویش اذهان عمومی قبوض را دستکاری و آن را در فضای مجازی منتشر کنند.

قاسم تقی زاده خامسی معاون آب و آبفای وزارت نیرو در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به انتشار تصویر قبض نجومی آب یکی از مشترکان در جنوب کشور گفت: تمامی محاسبات قبوض آب به درستی و بدون هیچ مشکلی انجام می‌شود و به دست مشترکان می‌رسد.

او ادامه داد: مبلغ هر متر مکعب آب در سراسر کشور یک اندازه و ثابت است، مصرف هر واحد مسکونی به صورت ماهانه و بر اساس واحد لیتر حساب می‌شود و آب بها به صورت پلکانی افزایش می‌یابد، همچنین برای مشترکان کم مصرف هم مبلغ کمتری محاسبه می‌شود.

خامسی بیان کرد: اما این احتمال وجود دارد که برخی از افراد قبوض آب را برای تشویش  اذهان عمومی دستکاری کنند و با اهدافی سو آن را در کانال‌های مجازی به اشتراک بگذارند ولی این امکان وجود ندارد که ماموران آب برای صدور قبض خطایی مرتکب شوند.


بیشتر بخوانید


معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفای وزارت نیرو در خصوص تعرفه محاسبه قبوض آب گفت: تعرفه آب مصوبه هیئت وزیران است که هرساله محاسبه و سپس برای اجرا به وزارت نیرو ابلاغ می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: میزان مصرف آب در بخش خانگی برای خانوار‌هایی که کاهش مصرف داشته باشند ۷ درصد محاسبه و برای خانوار‌هایی که بیش از حد مصرف داشته باشند این عدد دو برابر و با حدود ۱۵ درصد محاسبه می‌شود.

گفتنی است پیشتر تصویری از یک قبض آب با عنوان «صدور قبض ۳۶ میلیون تومانی آب برای یک خانواده روستایی در بندر ماهشهر خوزستان!» در فضای مجازی دست به دست شده بود.

معاون آبفای وزارت نیرو: قبض دستکاری شده، ماموران خطا نکردند!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار