زلزله، مهمان ناخوانده در بلایای طبیعی گلستان

یک روز از زمین‌لرزه استان گلستان گذشته و ساکنان مناطق حادثه دیده همچنان در شوک این حادثه هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، وقوع زمین لرزه ۵.۱ ریشتری که بامداد روز دوشنبه ۱۷ شهریورماه شهرستان رامیان را لرزاند. برای گلستان که نامش با بلای طبیعی سیل عجین شده، حاوی این هشدار است که از این پس مردم این دیار شمالی باید زلزله را نیز در فهرست حوادث غیرمترقبه و قهری خود ثبت کرده و یا با آن انس بگیرند.

گلستان در سال های اخیر شاهد بلایای طبیعی فراوانی مانند سیل، رانش زمین و آتش سوزی های متعدد بود و در نتیجه وقوع این حوادث قهری، خسارت های زیادی را تحمل کرد اما انگار باید نام زلزله را به بلای جدید و متناوب این استان اضافه کرد.

گلستان استانی زلزله خیز است و در طول سالهای اخیر زلزله‌های زیادی را با قدرت کمتر از چهار ریشتر تحمل کرده اما زمین لرزه بامداد دیروز به بزرگی ۵.۱ ریشتر فصل جدید حوادث قهری گلستان را گشود و ضرورت توجه بیشتر به ایمن سازی زیرساخت ها و منازل در برابر آن را بیشتر کرد.

به گفته مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان، زمین لرزه بامداد دوشنبه رامیان به ۱۹۵ واحد مسکونی در ۹ روستای این شهرستان از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد کرد که ۱۲۴ واحد مسکونی آن به احداث مجدد نیاز داشته و ۷۱ واحد نیز نیازمند تعمیر است.

فرماندار رامیان گفت:کلنگ احداث بازسازی اولین واحد مسکونی در مناطق زلزله زده رامیان، روز گذشته (سه شنبه) با حضور استاندار زده شد و تمام تلاش ما این است که این واحدها ظرف چند ماه آینده، قبل از شروع زمستان به اتمام برسد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.