موافقت عربستان و بحرین برای عبور تمامی پرواز‌های اسراییلی از آسمانشان

جرد کوشنر گفت: عربستان و بحرین موافقت خود را با عبور تمامی پرواز‌های اسراییلی از حریم هوایی خود اعلام کرده اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، جرد کوشنر، مشاور و داماد دونالد ترامپ اعلام کرد عربستان سعودی و بحرین با عبور تمامی پرواز‌های اسراییل از آسمان کشورشان موافقت کردند.

بر این اساس، کوشنر گفت: شاهد آن هستیم که ریاض و منامه به تمامی پرواز‌های اسراییلی اجازه عبور از حریم هوایی خود را داده اند. این موضوع یک میان بر مناسب برای اسراییل محسوب می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اوضاع و شرایط در خاورمیانه در حال تغییر است و کشور‌های عربی دوست ندارند به دلیل مناقشه میان فلسطینیان و اسراییل، پیشرفتشان متوقف شود. مردم منطقه دیگر نمی‌توانند مواضع سران فلسطینی را تحمل کنند! فلسطینی‌ها باید سریعا پای میز مذاکره بیایند.

کوشنر افزود: ما هنوز طرح صلح خود (طرح معامله قرن) را روی میز داریم و اگر فلسطینی‌ها پای میز مذاکره بیایند احتمال ارتقای این طرح وجود دارد.

گفتنی است مقامات صهیونیستی و اماراتی قصد دارند تا ضمن حضور در واشنگتن توافق عادی‌سازی روابط را امضاء کنند. ترامپ نیز در این نشست حضور خواهد داشت. پیش بینی می‌شود که این دیدار در هفته پایانی شهریور ماه انجام شود. گروه‌های مقاومت فلسطینی ضمن انتقاد از اقدام ابوظبی، تاکید کردند که امارات خنجری زهرآگین را به پیکر مقاومت فرو کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار