قطع همکاری سامسونگ و ال‌ جی با شرکت هوآوی

دو شرکت ال‌جی و سامسونگ اعلام کردند به دلیل تحریم‌های اخیر آمریکا امکان ادامه همکاری با هوآوی را ندارند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدتی است که آمریکا محدودیت‌های بسیار جدی را برای کشور چین و شرکت‌های فعال در زمینه فناوری این کشور اعمال کرده است. چند روز پیش بود که خبری مبنی بر بسته شدن کارخانه تراشه سازی چینی TSMC در فضای مجازی منتشر شد که بر اساس آن کارخانه TSMC در آمریکا به طور کامل بسته خواهد شد.

اما به تازگی خبری در فضای مجازی منتشر شده است که طبق آن شرکت هوآوی به دلیل تحریم‎‌های آمریکا باز هم به مشکل برخواهد خورد. براساس اطلاعات منتشر شده ظاهرا دو شرکت سامسونگ و ال‌جی از این پس با هوآوی قطع ارتباط خواهند کرد و نمایشگر گوشی‌های این شرکت را تولید نخواهند کرد. هر دو شرکت علت این اتفاق را اعمال محدودیت‌های تجاری آمریکا در ارتباط با چین اعلام کرده‌اند.

علاوه بر این ظاهرا تراشه‌های استفاده شده در ساخت نمایشگر‌ها که توسط شرکت TSMC تولید می‌شدند با مشکلاتی در زمینه عرضه در بازار مواجه شده‌اند و همین موضوع سبب شد تا دو شرکت سامسونگ و ال‌جی به طور رسمی تصمیم به قطع همکاری با هوآوی بگیرند. با این حال فعلا شرکت هوآوی در رابطه با نمایشگر‌های گوشی جدیدش مشکل خاصی ندارد و طبق اعلام این شرکت گوشی Mate 40 Pro که در آینده وارد بازار خواهد شد از نمایشگر‌های دو شرکت سامسونگ و ال‌جی بهره خواهد برد.

مشکل هوآوی در تامین تراشه نمایشگر‌ها

در حال حاضر هیچ کدام از شرکت‌های چینی فعال در زمینه تراشه نمایشگرها، توانایی تولید تراشه‌های ۷ و ۵ نانومتری را ندارند و به این ترتیب شرکت هوآوی برای پرچمدار نسل بعد خود به مشکل بسیار بزرگی برخواهد خورد. با این حال انتظار می‌رود خود شرکت هوآوی دست به کار شود و تراشه‌های مربوط به نمایشگر‌های BOE را تولید کند، در غیر این صورت مجبور خواهد شد از نمایشگر‌های نسل قبل OLED در گوشی‌های جدیدش استفاده کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار