رئیس قوه قضائیه خبر داد؛

پیگیری علمی دغدغه‌های مردم اولویت اصلی مسئولان و دستگاه قضا

رئیس قوه قضائیه در آخرین برنامه سفر کاری خود به چهارمحال و بختیاری بر پیگیری علمی دغدغه‌های مردم اولویت اصلی مسئولان و دستگاه قضا تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد،حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه در آخرین برنامه سفر کاری خود به چهارمحال و بختیاری در گفتگوی رسانه و تلویزیونی، بر پیگیری علمی دغدغه‌های مردم اولویت اصلی مسئولان و دستگاه قضا تأکید کرد.


بیشتر بخوانید


او از مسئولان خواست: مصوبات سفر ستاد قوه قضاییه را پیگیری تا نتیجه سفر برای مردم آشکار شود و مردم استان چهارمحال و بختیاری و مدیران استان باید احساس کنند که این سفر نتایجی به همراه داشته است.

او افزود: چهارمحال و بختیاری به دلیل کاهش نزولات آسمانی و دلایل مختلفی با کمبود میزان آب مواجه است،

رئیس قوه قضائیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر کارگروهی را مشخص کردیم که دیدگاه دغدغه مندان را در استان چهارمحال و بختیاری به صورت علمی بررسی کند و با در نظر گرفتن دغدغه مسئولان استان‌های همجوار نهایتاً جمع‌بندی صورت گیرد و به یک تصمیم عادلانه برسیم.

رئیسی ادامه داد: کمبود نزولات آسمانی و اینکه شش میلیارد مترمکعب بارش در استان به سه میلیارد مترمکعب کاهش یافته است اما خواسته مردم توزیع عادلانه آب است که انشاءالله وزارت نیرو و دولت پیگیری خواهند کرد.

او با اشاره به اینکه روستای نمونه ایثارگری شیخ شبان 84 شهید را در طول هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است افزود: با حضور در این روستا و شنیدن مشکلات مردم در زمینه منابع طبیعی و محیط زیست ، تشکیل شورای حفظ حقوق بیت المال در اسرع وقت در استان در دستور کار قرار گرفت.

رئیسی افزود: ۱۵ تیم کارشناسی جهت بررسی مسائل قضایی در حوزه نظارت و مطالعه تصرف اراضی و منابع طبیعی در موضوعات و مسائل تشکیل شد

او تصریح کرد: توجه به تولید و احیای کارخانجات و کارگاه های نیمه تعطیل و تعطیل شده در دستور کار است.

رئیسی اضافه کرد: نگاه مردم این منطقه ارزشمند است که می‌گویند ما با انتقال آب مشکلی نداریم و فقط حرف ما این است که به این موضوع عادلانه نگاه شود، لذا وزیر نیرو باید کارگروهی را به منظور بررسی دقیق این موضوع تشکیل دهد و ما هم در تهران پیگیر خواهیم بود.

او اضافه کرد: خواسته مردم که همواره به آن تاکید شده است بحث اجرای عدالت است که این موضوع باید در تمامی حوزه‌ها رعایت شود.

رئیسی با اشاره به عملکرد مطلوب رسانه ملی و مطبوعات ادامه داد: فکر می‌کنم خبرنگاران رسانه ملی برای اینکه واقعاً دغدغه مردم را دارند باید به عنوان پل ارتباطی صادق، دیدگاه مردم و مسئولین را انعکاس دهند.

او گفت: رسانه ملی الان در بعضی از بخش‌های خبری که من شبها بیشتر می‌بینم گاهی دلسوزانه به موضوعی می پردازد و ما بلافاصله از طریق سازمان بازرسی دنبال می کنیم.

رئیسی اضافه کرد: رسانه ملی در واقع به نوعی با بیان مشکلات و تنگناهای که در زندگی و مسائل معیشتی مردم وجود دارد مشکلات آنان را پیگیری و مردم را امیدوار می کند.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار