در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

دردِ دل، آرزو و خواسته‌های سینماگران در روز ملی سینما/ هنری که چراغش باید روشن بماند

چند تن از سینماگران به بهانه روز ملی سینما به آرزو و خواسته خود با هدف پویا‌تر شدن این هنر - صنعت اشاره کردند.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز «روز ملی سینما» و هویت این هنر صنعت است. به این بهانه با چند تن از سینماگران دارای سنین مختلف گفت و گو کردیم تا از آرزو، خواسته و مطالبه سینمایی‌شان بگویند.

داودنژاد: امیدوارم بازار نمایش خانگی و سینما آنلاین امن شود

علیرضا داودنژاد کارگردان سینما درباره مهمترین دغدغه‌اش برای سینما گفت: مقوله‌ای که ذهنم را مشغول کرده است و آرزویی که برای سینما دارم، این است که بازار نمایش خانگی، سینما آنلاین و وی او دی امن شود و فضایی برای معرفی و تبلیغ بهتر فیلم های سینمایی شکل بگیرد. در این صورت مخاطب سازی اساسی رخ می دهد و سینما در کنار بازار سالن، بازار نمایش خانگی را هم به شکل توسعه یافته و امن دارد.

موسوی: امیدوارم دوباره با تماشاچی فیلم را در سینما ببینیم

سید غلامرضا موسوی تهیه کننده سینما نیز بیان کرد: از آنجا که بهبود همه چیز به دفع شرّ ویروس کرونا وابسته است، آرزوی نابودی آن را دارم. چون با نابودی این ویروس اگرچه همه چیز تازه می‌شود و شکل‌ جدید به خود می‌گیرد، اما زندگی جریان طبیعی تری پیدا خواهد کرد. ما الان زندگی غیرطبیعی داریم؛ سینما هم شامل همین وضعیت است. امیدوارم پس از نابودی ویروس کرونا و یا چاره اندیشی اساسی توسط پزشکان و محققان برای تولید واکسن آن، بتوان دوباره با تماشاچی در سالن‌ها فیلم دید.

سیاست‌هایی غیرعقلانی که سینما را مثل میت کرد

سید امیر سیدزاده تهیه کننده سینما، با  انتقاد از سیاست‌های به کار گرفته شده برای سینما اظهار کرد: هر سال در روز ملی سینما مراسم‌های مختلفی برگزار می‌شد و بر اساس احترامی که هنرمندان فی نفسه و فی ذاته برای هم قائل هستند، این روز را به هم تبریک می‌گفتند و حال و هوایی عوض می‌کردند؛ اما امسال متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا سینما و فعالیت سینمایی تقریباً تعطیل شده است. سیاست‌های غیرعقلانی مسئولان ما هم باعث شده است، سینما مثل یک میت شود. تمام تلاش ما در این سال‌ها این بوده که جلوی لگد زدن به این میت را بگیریم و به آن هتک حرمت نشود.

او افزود: به نظرم می‌طلبد که در این اوضاع هنرمندان و اصحاب هنر هوای یکدیگر را بیشتر داشته باشند. حالا که فضا و امکان بزرگداشت ظاهری و فیزیکی روز سینما را نداریم، با همدلی و مهربانی و تبریک گفتن به همدیگر، سعی کنیم مشعل روز ملی سینما را همچنان روشن نگه داریم.

مثلثی که جلوی ورشکستگی و نابودی مطلق سینما را می‌گیرد

این تهیه کننده درباره ضروری ترین نیاز امروز سینمای ما تصریح کرد: متولیان و سیاست مداران فرهنگی که سینما را می‌شناسند باید برای پیشرفت آن با استفاده از استانداردترین سیاست‌هایی که در جهان سینما در همه کشور‌ها پیاده می‌شود، برنامه ریزی کنند. اول از همه به مدیران سینمایی و فرهنگی و درجه یک نیاز است. سپس، به ارائه راهکار‌ها و راهبرد‌های سینمایی احتیاج داریم که بتواند سینما را از وضعیت فعلی نجات دهیم و در آخر به اتحاد و همدلی اهالی سینما برای پیاده شدن سیاست‌ها نیاز است. اگر بتوانیم این سه مورد را کنار هم داشته باشیم، مثلثی در سینمای ایران برای جلوگیری از ورشکستگی و نابودی مطلق به وجود خواهد آمد.

بازیگر «لباس شخصی»: امیدوارم سینمای ما عزت قدیمش را پیدا کند

مهدی نصرتی بازیگر سینما هم درباره آرزویش برای سینما عنوان کرد: آرزوی من این است که سینمای ما شرافت و عزت قدیم خود را پیدا کند. بازیگران زیادی از قدیم تا به امروز برای سینما زحمت کشیدند و ما باید بتوانیم یادگار آن‌ها را حفظ کنیم و یا حداقل تقلیدگر خوبی باشیم.

بازیگر فیلم «لباس شخصی» ادامه داد: امیدوارم آدم‌های بزرگ، دلسوز و کاربلد به سینما اضافه شوند و سینمای ما پویا شود. در سینمای ما ناخالصی‌هایی وجود دارد که امیدوارم با اضافه شدن آدم‌های دلسوز، فرهیخته و به کارگیری آن‌ها و بهره بردن از سینماگرانی چون ناصر تقوایی، سینما را زنده نگه داریم.ما در خیلی زمینه‌ها پویا هستیم و نگاه نمی‌کنیم که سینمای جهان چطور پیش می‌رود؛ مستقل هستیم و این استقلال دالّ بر خودرأی بودن ما نیست، چون درست جواب داده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
سینما بدون شفافیت مالی داره بسمت فساد میره! سلبریتی ها هم بعضاً دارند روزبروز پرروتر میشن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
اوضاع اخلاقی سینما خیلی خیلی خرابه! یه فکری به حال اون بکنید.
Netherlands
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
جلوی ورود بازیگر جدید به سینما رو گرفتن سینما نابود شد.