یک مقام مسئول خبر داد؛

پرداخت تسهیلات ساخت مسکن ۷۰ درصد افزایش یافت

مدیر امور اعتبارات بانک مسکن گفت: در پنج ماه گذشته پرداخت تسهیلات ساخت مسکن از حیث مبلغ، ۷۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مطابق با سیاست‌‌های اعتباری امسال، بانک مسکن سقف تسهیلات پرداختی به انبوه سازان را که از فناوری‌های نوین استفاده کنند در شهر تهران به ۲۵۰ میلیون تومان افزایش داد. این تسهیلات در مراکز استان‌ها و شهرهای بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ۲۲۰ میلیون تومان و در سایر شهرها به ۱۸۰ میلیون تومان افزایش یافت.

افت ساخت و ساز در چند سال گذشته باعث شده تا میزان ساخت و ساز در کشور کمتر از میزان تقاضا باشد. طبق آمارهای اعلام شده در حالی که بر اساس طرح جامع مسکن باید سالانه ۹۰۰ هزار مسکن تولید شود اما در خوشبینانه ترین حالت میزان تولید مسکن در سال به ۳۰۰ هزار واحد مسکونی می رسد.

حال با توجه به افزایش سقف تسهیلات مسکن که حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد میزان هزینه های تولید را می تواند پوشش دهد می توان امیدوار بود که میزان تولید مسکن افزایش یابد.

محمد حسن علمداری مدیر امور اعتبارات بانک مسکن با اشاره به اینکه با افزایش سقف تسهیلات ساخت مسکن به ۲۵۰ میلیون تومان، اقبال سازندگان و انبوه سازان به این تسهیلات افزایش یافت، گفت: پرداخت تسهیلات ساخت مسکن چه در بخش عادی و چه در بخش بافت فرسوده مورد استقبال انبوه سازان واقع شده است و آمارها موید این موضوع است.

او افزود: در پنج ماه گذشته پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به گونه ای بوده که برای ۲۰ هزار واحد مسکونی تسهیلات ساخت پرداخت شده است که این میزان از حیث مبلغ ۷۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

به گفته این مقام مسئول بافت فرسوده موانع متعددی برای نوسازی دارد و تنها پرداخت تسهیلات نمی تواند این موانع را برطرف کند.


بیشتر بخوانید

۸۹ درصد از اسباب کشی‌ها متوقف شده است


مدیر امور اعتبارات بانک مسکن با اشاره به اینکه نوسازی بافت فرسوده با افزایش سقف تسهیلات بهتر شده است گفت: برای نوسازی بافت فرسوده باید موانع متعدد را مثل تجمیع پلاک‌ها، اعتماد مالکان و ساکنان بافت فرسوده و منفعت ذینفعان نیز دیده شود تا حرکت نوسازی بافت‌های فرسوده سرعت بیشتری بگیرد.

او گفت: مدیر عامل جدید بانک مسکن حمایت خوبی از حوزه ساخت و ساز داشته و بارها بر این موضوع تاکید کرده که باید در پرداخت تسهیلات ساخت به انبوه سازان سهولت بیشتری صورت بگیرد.

علمداری ادامه داد: انبوه سازان مشتری دایمی بانک مسکن هستند و قطعا با وجود دانستن مسیر دریافت تسهیلات، زمان پرداخت تسهیلات یک ماه تا ۴۵ روز است.

علمداری تاکید کرد: میزان کنونی تسهیلات ساخت با توجه به رشد قیمت نهاده های تولید، سهم پوشش خود را در حال حاضر برای ساخت مسکن به ۵۰ درصد رسانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امید
۲۲:۵۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام چرا خانه فلزی آماده که خارج دارن بازمین رایگان به آنها که خانه ندارن نمیدهند
آخرین اخبار