بایدن: ترامپ با خروج از برجام، امنیت اسرائیل را به مخاطره انداخت/ آمریکا به جای ایران منزوی شد

نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا مدعی شد دونالد ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای ایران، امنیت صهیونیست‌ها را در خطر قرار داده است.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا مدعی شد دونالد ترامپ با خروج از توافق هسته‌ای ایران، رژیم صهیونیستی را به مخاطره انداخته است و با پذیرش تئوری‌های توطئه گروه‌های راست گرای افراطی، یهودیان آمریکا را نیز در خطر قرار داده است.

جو بایدن در جریان سخنرانی در لابی صهیونیستی «جی استریت» بار دیگر بر حمایت خود از راه حل دو کشور به عنوان راهکار حل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی تاکید کرد و مدعی شد: این تنها راه تامین امنیت اسرائیل در درازمدت است و در عین حال هویت یهودی و دموکراتیک آن‌ها را حفظ می‌کند. همچنین این تنها راه اطمینان از داشتن یک دولت فلسطینی است.

معاون رئیس جمهور سابق آمریکا همچنین مخالفت خود را با الحاق یکجانبه بخش‌های از کرانه باختری به سرزمین‌های تحت اشغال رژیم صهیونیستی اعلام کرد و گفت باعث خوشحالی است که بنیامین نتانیاهو علی رغم قول خود، تاکنون از این کار خودداری کرده است. بایدن گفت: اسرائیل باید گسترش شهرک سازی در کرانه باختری و صحبت در مورد الحاق را متوقف کند. الحاق اکنون روی میز نیست، این یک موضوع خوب است. نتانیاهو موضع من را در این‌باره  می‌داند.

نامزد دموکرات‌ها در تشریح سیاست‌های خود در قبال مناقشه فلسطین و اسرائیل در صورت رئیس جمهور شدن، گفت تعاملات دیپلماتیکی با فلسطین که از سال ۲۰۱۷ قطع شده را از سر خواهد گرفت. اشاره بایدن به قطع تمامی کمک‌های مالی آمریکا به فلسطین در دوره دونالد ترامپ بود. بایدن همچنین با انتقاد از سران فلسطینی و صهیونیستی گفت دو طرف باید تعهد بیشتری را برای مذاکرات صلح نشان دهند و رویکرد ترامپ را مقصر چنین وضعی دانست.

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آمریکا همچنین ضمن انتقاد از سیاست خارجی دولت ترامپ در قبال ایران مدعی شد ترامپ با پاره کردن توافق هسته‌ای ایران، اسرائیل را در معرض خطر قرار داده و هیچ چیز را جایگزین آن نکرده است. وی مدعی شد ایران به ساخت سلاح هسته‌ای نزدیکتر شده است. بایدن اذعان کرد: به جای اینکه ایران منزوی شود، ما هستیم که منزوی شده ایم. ایران در حال حاضر نسبت به ۴ سال پیش، به سلاح (هسته ای) نزدیک‌تر شده است.

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با یادآوری وعده‌های محقق نشده ترامپ برای توجیه خروج از برجام گفت: زمانی که ما از این توافق خارج شدیم، رئیس جمهور ترامپ قول داد که توافق بهتری شکل دهد، که هیچگاه عملی نشد.

بایدن وعده داد در صورت راهیابی به کاخ سفید، مشروط به پایبندی ایران به تعهداتش ذیل برجام، به توافق هسته‌ای بازخواهد گشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار