پنج طرح از سیستان و بلوچستان در دبیرخانه ملی شبکه شهرهای خلاق قرار گرفت

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: شبکه شهرهای خلاق از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود که بدین منظور پنج طرح از این استان مورد پذیرش دبیرخانه ملی شهرهای خلاق قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، نصیراحمد ملازهی معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: شبکه شهرهای خلاق به منظور شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و حمایت و مهندسی فرهنگی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی راه‌اندازی می‌شود که بدین منظور پنج طرح از این استان مورد پذیرش دبیرخانه ملی شهرهای خلاق قرار گرفت.

نصیراحمد ملازهی اظهارداشت: شبکه شهرهای خلاق به منظور شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و همچنین حمایت و مهندسی فرهنگی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با کمک استانداری‌ها، شهرداری‌ها، انجمن‌ها و موسسات فرهنگی و هنری راه‌اندازی می‌شود.

او  گفت: شهرهای خلاق در ۹رشته هنرهای سنتی و صنایع دستی، هنرهای نمایشی، موسیقی، شعر و ادبیات، رسانه و مطبوعات، سینما، چاپ و بسته بندی، مد و لباس و هنرهای تجسمی مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرند.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: پس از انتشار فراخوان در سال ۹۸ و همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی از سوی دبیرخانه ملی شهرهای خلاق تعداد ۳۵طرح از شهرستانهای استان به این دبیرخانه ارسال شد.

اوبیان کرد: از بین طرح‌های ارائه شده از سیستان و بلوچستان، در زمینه موسیقی شهرهای خاش و چابهار در زمینه ادبیات شهر سرباز، در زمینه سینما شهر چابهار و در زمینه چاپ و بسته بندی شهر گلمورتی(دلگان) در مرحله اول پذیرفته شدند.

ملازهی خاطرنشان کرد: شهرهای پذیرفته شده عضو شبکه شهرهای خلاق کشور در همان رشته نیز قرار خواهند گرفت و با دیگر شهرهای کشور در همان رشته به تبادل فکر، ایده و اندیشه و رقابت خواهند پرداخت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار