سرپرست اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی:

برخی وزرا هم قد و قواره اجرای سند تحول نبوده اند

تورانی با اشاره به دلایل اجرایی نشدن سند تحول بنیادین گفت که برخی وزرا هم قد و قواره اجرای سند تحول نبوده اند.

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، حیدر تورانی، سرپرست اسبق و عضو هیئت علمی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در برنامه تلویزیونی پرسشگر با بیان اینکه یکی از علل طرح مباحثی از این دست مبنی بر نداشتن سرانه و عدم اجر‌ای سند تحول و ... زاییده در اولویت اول نبودن آموزش و پرورش است، اظهار کرد:  توجه نکردیم. سال ۶۸ تا ۷۴ مدیر یکی از مناطق آموزش و پرورش بودم مشکلاتی که الان وجود دارد ما آن زمان هم داشتیم.

او افزود: از روزی که سند نوشته شده قریب به ۱۰ وزیر و سرپرست سرکار آمده اند و در ۴۱ سال قبل ۱۶ وزیر آمده اند و یعنی میانگین هر دوسال یک وزیر سرکار آمده و برخی هم قد و قواره اجرای سند نبوده اند. وزرایی داشتیم که با سند آشنا نبوده اند و نگرش متفاوتی داشته و اجازه نداده اند اجرای سند هدفمند بشود و آن را معطل کرده اند.

انتظارات زودهنگام از سندتحول بنیادین

تورانی با بیان اینکه انتظارات زودهنگام از سندتحول را شاهد بودیم، گفت: همه ما که در ستاد هستیم مقصر هستیم چه وزیری که ناکارامد و خودمحور و خودشیفته بوده و درست عمل نکرده و هم ما که بله قربان گو بودیم و معترض نشدیم؛ مرتب وزرا عوض شده اند و مدام نقطه سرخط آمده ایم.

سرپرست اسبق سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه وزرا نقش جدی در عدم اجرای سندتحول داشته اند، گفت: بخشی از عدم اجرایی شدن سند هم به این برمیگردد که امکانات کم است، نگاه متمرکز حاکم است اما بخش عمده به ما ستادی‌ها برمی‌گردد که نتوانستیم با نگاه سیستماتیک و نظام دار کار را پیش ببریم.

او ادامه داد: هر وزیری آمد گفت هرچه من می‌گویم درست است. برخی اصلا می‌گفتند سند را قبول نداریم. برخی وزرا آنطور که باید حمایت نکرده و سیاست‌های جدید اتخاذ کردند.

تورانی با بیان اینکه  کسانی بودند که ناشی گری کردند و نتوانستند آنطور که باید کار را پیش ببرند، گفت: در شورای عالی آموزش و پرورش و جلسات مختلف هم با صراحت بیشتر این موضوعات را مطرح کرده ام و واقعا ما مقصر هستیم نه مدیران مدارس. وقتی آموزش و پرورش در اولویت دولت نباشد این موضوعات حل نمی‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار