رئیس اداره آتش‌نشانی ایذه:

تالاب میانگران ایذه در آتش می‌سوزد/ لزوم برخورد جدی با عاملان آتش سوزی

اسماعیل وندی گفت: آتش سوزی عمدی دوباره در ۲ نقطه از مراتع تالاب میانگران شهرستان ایذه آغاز شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم اسماعیل‌وندی رئیس اداره آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ایذه گفت: پس از مهار آتش‌سوزی در تالاب میانگران در ساعات اولیه دیشب، ساعتی بعد، آتش در ۲ منطقه از این تالاب ربانه کشید.

او به حضور چند تیم از نیرو‌های آتش‌نشانی برای خاموش کردن آتش در ۲ جبهه مختلف از تالاب میانگران ایذه اشاره کرد و بیان داشت: این آتش‌سوزی‌ها عمدی است و برای دست درازی به اراضی تالاب صورت می‌گیرد و باید با مسببان آن برخورد جدی شود.

اسماعیل وندی تصریح کرد: علاوه بر خسارت به محیط زیست ناشی از آتش سوزی، در صورت وارد آمدن خسارت به خودرو‌های آتش‌نشانی که برای خاموش کردن آتش به منطقه اعزام می‌شوند باید از بیت‌المال برای تعمیر آن هزینه کرد، پس افرادی که اقدام به آتش زدن تالاب می‌کنند متوجه باشند که این حق مردم بر گردن آن‌ها است.

تالاب میانگران با مساحتی متغیر در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار در جنوب غربی کوهپایه زاگرس در فاصله یک و نیم کیلومتری شهر ایذه واقع شده است که در بهمن ماه سال ۱۳۸۹ به عنوان پناهگاه حیات وحش میانگران به تایید سازمان محیط زیست کشور رسید و از مهم‌ترین گونه‌های جانوری موجود در این تالاب را می‌توان به طنجه، آنقوت، اردک نوک‌پهن، سرسبز، خوتکا، فلامینگو، گاو چرانک، لک لک سفید، لک لک سیاه، باکلان، سنقر و حواصیل خاکستری اشاره کرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.