دانش‌آموزان قصرشیرینی از آموزش‌های حضوری برخوردار شدند

رئیس آموزش و پرورش قصرشیرین گفت : دانش‌آموزان این شهرستان در مقاطع مختلف تحصیلی از آموزش‌های حضوری برای رفتن به مدرسه استقبال بسیار خوبی کرده‌اند.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ کامران آبی رئیس آموزش و پرورش قصرشیرین گفت : در مقطع تحصیلی ابتدایی ۹۰ درصد دانش آموزان این شهرستان از روز اول بازگشایی تاکنون در مدارس حضور یافته اند و کلاس‌های درس نیز به شکل حضوری و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک به صورت یک روز در میان برگزار می‌شود.

او گفت : همچنین در مقطع متوسطه اول نیز ۸۰ درصد دانش آموزان در کلاس‌های درس حاضر شده اند و در مقطع متوسطه دوم نیز استقبال دانش آموزان از روش حضوری ۷۰ درصد است.

رئیس آموزش و پرورش قصرشیرین افزود: هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس وجود ندارد و خانواده‌ها خود برای نحوه تحصیل فرزندانشان تصمیم می‌گیرند.

آبی افزود: ما به چهار روش حضوری، استفاده از شبکه شاد و فضای مجازی، آموزش تلویزیون و همچنین ارسال بسته‌های آموزشی سال تحصیلی را آغاز کرده ایم، ولی استقبال اولیا و دانش آموزان از روش حضوری باتوجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی مدارس و رعایت فاصله اجتماعی بسیار خوب بوده است.

او ادامه داد: تمامی روستا‌های قصرشیرین زیرپوشش اینترنت است و از این رو برای استفاده دانش آموزان از شبکه شاد نیز مشکلی نداریم که البته با توجه به جمعیت کم دانش آموزان روستایی مدارس در روستا‌ها به شکل حضوری است.

او با توجه به آسیب دیدگی مدارس شهری و روستایی در زلزله‌های سال‌های ۹۶ و ۹۷ گفت: به جزء یک مدرسه اکنون تمامی مدارس به چرخه آموزش بازگشته اند و یک مدرسه باقی مانده نیز تا اول مهر امسال به بهره برداری می‌رسد.

او از اولیا خواست تا همراه آموزش و پرورش باشند و تذکرات و موارد لازم را رعایت کنند و کمتر به مدارس و کلاس‌های درس مراجعه کنند، چون اولویت ما رعایت دستورالعمل های بهداشتی و صیانت از سلامت دانش آموزان است.

آبی افزود: کارشناسان شبکه بهداشت به صورت روزانه از مدارس شهرستان بازدید می‌کنند و کار ضدعفونی مدارس هم به صورت روزانه انجام می‌شود.

او گفت: امسال ۵۰ مدرسه شهرستان با چهار هزارو ۵۰ تن دانش آموز با رعایت دستورالعمل‌ها سال تحصیلی جدید را شروع کردند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.