رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در زاهدان:

ارز آوری کلان رهاورد کارخانه دارویی در سیستان و بلوچستان خواهدبود

کریم همتی گفت: راه‌اندازی خط تولید دارو‌های مشتق از موادمخدر در سیستان و بلوچستان به دلیل نیاز فراوان بازار مصرف داخل و خارج از کشور ارزآوری کلان به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، کریم همتی رییس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تولید مشتقات دارویی از موادمخدر را طرحی دارای بازار مصرف در منطقه و فرا منطقه دانست و اظهار داشت: کارشناسان خبره هلال احمر به منظور بررسی نهایی طرح و زیرساخت‌های موجود هفته آینده به زاهدان سفر خواهند کرد.

او ادامه داد: برای سرمایه گذاری در مناطق محروم که محملی برای اشتغالزایی و نیز خودکفایی در تولید محصولات موردنیاز کشور و منطقه است کاملا آماده‌ایم.

رییس جمعیت هلال احمر کشور با بیان اینکه همکاری وزارت بهداشت و سازمان هلال احمر در این زمینه قطعا منتج به ثمرات ویژه‌ای در زمینه خودکفایی برخی دارو‌های مرتبط، خواهد بود تصریح کرد: امیدواریم در صورت نهایی شدن طرح، استانداری سیستان و بلوچستان پشتیبانی قوی برای تسریع در اجرای آن باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در این نشست گفت: با راه اندازی این خط تولیدی علاوه بر اشتغالزایی کلان در استان امکان رقابت برای عرضه دارو در بازار‌های منطقه‌ای و جهانی را فراهم خواهد ساخت.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری با بیان اینکه یکی از مهمترین مسیر‌های توسعه توجه به مقوله مهم پژوهش و تولید محصولات دانش بنیان است افزود: افزایش تعداد شرکت‌های دانش بنیان و هسته‌های فناور در مرکز رشد فناوری سلامت و همچنین راه اندازی نخستین پارک فناوری سلامت در محوطه پردیس دانشگاه بزودی، نشان دهنده تلاش وافر اعضای هیات علمی خوش فکر و خلاق و صاحب ایده در توسعه فعالیت‌های پژوهشی منتج به محصولات بدیع در این دانشگاه است.

او اضافه کرد: ساخت بزرگترین پارک فناوری سلامت در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در شهر زاهدان شروع شده و با توجه به محدودیت‌های اعتباری فعلی به دنبال تکمیل، تجهیز و راه اندازی این مرکز دانش محور و فناور از محل مشارکت دستگاه‌های اجرایی مرتبط هستیم.

هاشمی بیان کرد: حدود ۱۴ هزار مترمربع فضا در اختیار پارک علم و فناوری سلامت قراردادیم و امکان راه اندازی خط تولیدی دارو‌های یاد شده را در پردیس دانشگاه داریم.

او تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مسیر خود در زمینه فناوری سلامت را به خوبی پیدا کرده و خوشحالیم که ریل گذاری برای آینده این حوزه مهم به درستی صورت گرفته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: هدف اصلی ما در مرکز رشد فناوری این است که علم دانشگاهیان را در اختیار مردم و جامعه قرار دهیم

او افزود: مرز‌های شرقی در کنار توان فنی و نیروی انسانی کارآمد و متخصص مزیّت نسبی و ارزشمند سیستان و بلوچستان برای توسعه دانش محور است.

هاشمی بیان کرد: تقاضای سیستم بهداشتی و درمانی در تمام جهان برای خریداری این گونه دارو‌ها قابل توجه است و با توجه به امکانات، زیرساخت‌های فنی، نیروی انسانی متبحر و دانش لازم امکان راه اندازی این خط تولید در دانشگاه زاهدان فراهم است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.