فاجعه زیست محیطی در مهاباد؛

صد‌ها قطعه ماهی با شوک الکتریکی تلف شدند

رئیس اداره محیط زیست مهاباد گفت: صیادان غیرمجاز که در رودخانه این شهرستان اقدام به صید ماهی به وسیله شوک الکتریکی کرده بودند، تحت پیگرد قانونی قرار گرفتند.

سخنور رئیس اداره محیط زیست مهاباد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار داشت:با تماس مردمی مبنی بر اقدام چند صیاد برای صید ماهی به وسیله شوک الکتریکی در رودخانه روستای اصحاب، پیگیری این موضوع در دستور کار یگان حفاظت این اداره قرار گرفت.

سخنور با اشاره به اینکه یگان حفاظت محیط زیست این اداره به منطقه مذکور اعزام شدند تا با هماهنگی دهیار و اعضای شورای این روستا علت این فاجعه زیست محیطی را بررسی و بانیان احتمالی آن را شناسایی کنند، افزود: پس از بررسی‌های دقیق کارشناسی مشخص شد صیادان اقدام به برق زنی محدوده‌ای از آب رودخانه کردند تا ماهی صید کنند و پس از صید ماهی‌های درشت ماهی‌های کوچک‌تر را در محل رودخانه رها کرده اند.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: این روش یک نوع جنایت زیست محیطی محسوب می‌شود که در اثر آن، علاوه بر ماهی‌ها تمام جانوران آبزی موجود در آب نیز تلف می‌شوند.

رئیس اداره محیط زیست مهاباد تصریح کرد:عاملان این فاجعه زیست محیطی هنوز شناسایی نشده اند، اما تحقیقات برای شناسایی این سودجویان با همکاری نیروی انتظامی به منظور تحویل به مراجع قضایی همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۶:۵۰ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
شوک الکتریکی که بوسیله موتور برق جهت ما هیگیری استفاده میکنن // عمل ناجوانمردانه ایی است // چون بغیر از ماهی همه جانداران دچار شوک میشوند // ولی این عمل باعث مرگ ماهی ها نمیشود فقط بیحس میشوند // علت مرگ ماهی ها را جای دیگری جستجو کنید