ساخت کیت تشخیص کرونا در هرمزگان

استاندار هرمزگان گفت: واحد پژوهش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان موفق به ساخت کیت آزمایشگاهی شده که موارد ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا را از هم تشخیص می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: مراحل تائید نهایی کیت تشخیص کرونا که توسط واحد پژوهش و تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان ساخته شده از طریق انستیتو پاستور در حال پیگیری است.

همتی افزود: این کیت موارد ابتلا به کرونا و آنفلوآنزا را از هم تشخیص می‌دهد و در صورت تائید نهایی کمک زیادی به شناسایی بیماران کرونایی خواهد کرد.


بیشتر بخوانید


استاندار هرمزگان به وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس استان نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس گزارش‌های ارائه شده، میزان رعایت نکات بهداشتی در مدارس هرمزگان ۹۰ درصد است که این میزان باید به ۱۰۰ درصد برسد.

همتی با اشاره به اینکه آمار شیوع کرونا ارتباط مستقیم به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دارد، افزود: شهروندان همچنان به صورت جدی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

او با بیان اینکه برگزاری مراسم ترحیم در یکی از شهرستان‌های استان هرمزگان طی روز‌های اخیر به کانون شیوع کرونا تبدیل شده است، گفت: برگزاری مراسم‌ ترحیم و عروسی همچنان در استان ممنوع است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.