رای الیوم گزارش داد:

عادی‌سازی؛ توافقی با هدف تشکیل ائتلافی در منطقه به رهبری نتانیاهو

توافق امارات و بحرین به منظور عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، توافقی برای تشکیل ائتلافی نظامی در منطقه به سرکردگی نخست‌وزیر این رژیم است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رأی الیوم، در مطلبی نوشت: اواخر سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷، ویکیلیکس هزاران سند آمریکایی را منتشر کرد و دیدار آدام ارلی، سفیر آمریکا در منامه، با حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین، از جمله این سندهاست که ارلی در این دیدار از تلاش‌های پسر پادشاه بحرین در تعامل با اسرائیل و نگاشتن مقاله‌ای در یکی از روزنامه‌های اسرائیل تشکر و قدردانی کرد؛ مقاله‌ای که طی آن طرح صلح عربی را توضیح داد و اسرائیلی‌ها را به حمایت از آن تشویق کرد.

در این مطلب آمده است: پادشاه بحرین به وی گفت آیا مقاله عبدالباری عطوان را مطالعه کرده‌ای که طی آن از این اقدام ما انتقاد کرد و انتقاد وی به مطرح شدن انتقاد‌هایی در دیگر کشور‌ها منجر شد و میان ملت بحرین بازتاب داشت؟

بسیاری از طرف‌ها از جمله تشکیلات خودگردان فلسطینی که روابط خود را با رژیم اشغالگر عادی‌سازی کردند، در دام مسئولان غربی از جمله تونی بلر، فرستاده بین‌المللی به خاورمیانه و طراح توافق‌های کنونی برای عادی‌سازی، روابط افتادند؛ کسانی که از عرب‌ها خواستند به دور از دولت راستگرا و تندروی اسرائیل، مستقیما برای کسب افکار عمومی، در روزنامه‌های اسرائیلی مقاله بنویسند. طرف‌های متعددی با دریافت پول‌های هنگفت طرح مذکور را در روزنامه‌های اسرائیلی ترجمه کردند. بعد از مدتی مشخص شد که هدف از این تبلیغات رسانه‌ای، آغاز عادی‌سازی رسانه‌ای و سیاسی و رها کردن این طرح است.

با عادی‌سازی روابط، مقامات بحرین در محور اسرائیل ایستادند 

مقامات بحرین که در خاک کشور خود میزبان نشست تصویب معامله قرن به ریاست جرد کوشنر، داماد رئیس جمهور آمریکا، بودند، بزرگ‌ترین روند عادی‌سازی روابط را در پیش گرفتند؛ آن هم رایگان. این مقامات، ملت بحرین و نهاد‌های قانونی خود را به چالش کشیدند و ارتباط خود با آرمان فلسطین و چه بسا عرب بودن و اسلام را قطع کردند، در محور اسرائیل ایستادند و آمادگی دارند دومین کشوری باشند که پس از امارات، در کاخ سفید توافق صلح با رژیم اشغالگر امضا کنند.

عطوان در ادامه نوشت: این توافق صلح نیست؛ بلکه توافقی در ازای دریافت حمایت و ورود به یک ائتلاف نظامی و امنیتی راهبردی است که نتانیاهو رهبری آن را در خلیج (فارس) و جزیره العرب برعهده داشته باشد.

دولت بحرین با خنجر سمی به آرمان فلسطین و ملت خود ضربه وارد کرد

دولت بحرین که تصمیم گرفت بدون دریافت بهایی، در محور اسرائیل قرار بگیرد، با خنجر سمی نه تنها به آرمان فلسطین بلکه به ملت خود هم ضربه وارد کرد؛ ملتی که اصیل و به عرب بودن و مسائل امت وفادار است.

بحرین حدود یک هفته پیش در اظهار نظر در خصوص توافق امارات، ملت بحرین را فریب داد و مدعی شد به طرح صلح عربی و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس پایبند است، اما متوجه شدیم که تصمیم گرفته است توافق صلح مشابهی امضا کند؛ موضوعی که بیش از پیش به توهین به ملت بحرین منجر شد، این بود که این ملت، مواضع دولت خیانتکار خود را از واشنگتن و تل آویو و از زبان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، شنید، نه از سران کشور خود.

اگر خاندان حاکم بر بحرین و خاندان‌های حاکم بر دیگر کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) تصور می‌کنند با امضای این توافق، امنیت بیشتری خواهند داشت، در اشتباه هستند. بلکه اتفاقی که ممکن است روی دهد، کاملا بر عکس است، زیرا اسرائیل نخواهد توانست از خود دفاع کند، چه رسد به اینکه از این کشور‌ها دفاع کند.

باید یادآوری کرد که اسرائیل از جنوب لبنان و نوار غزه با شکست خارج شد و پشت همه مزدورانی را که با آن همکاری می‌کردند، خالی کرد.

منامه با اقدامش به حق معارضان بحرینی اعتبار بیشتری داد

سردبیر رای الیوم در ادامه نوشت: اگر خاندان حاکم بر بحرین به سبب افتادن در دام شیطنت آمریکا و اسرائیل، از ایران هراس داشت و اگر خطری از جانب ایران وجود داشت، خطر ایران افزایش خواهد یافت، زیرا این خاندان با این اقدام، مهماتی را که ایران فکرش را هم نمی‌کرد، به آن ارائه کرد. از سوی دیگر، این خاندان به خواسته‌های به حق معارضان بحرینی در خصوص دموکراسی، عدالت و شراکت در حکومت اعتبار بیشتری داد.

نمی‌دانیم چگونه برخی دولت‌های حاکم بر کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) به این توافق‌های خطرناک روی می‌آورند و به ابزاری در راستای خدمت به طرح‌های تسلط آمریکا و رژیم صهیونیستی تبدیل می‌شوند و کشور‌های خود را به میدان‌های جنگ آینده علیه ایران و دیگر کشور‌ها تبدیل می‌کنند.

این ماجراجویی خطرناکی است و همه این هدایای عادی‌سازی روابط به دونالد ترامپ ارائه می‌شود که موفقیت وی در انتخابات ریاست جمهوری تضمین شده نیست و رقیب ترامپ اکنون از وی بالاتر است.

بحرین حمایت ملت خود و ملت‌های عربی و اسلامی را از دست خواهند داد

مهم‌تر از این، بیشتر ملت بحرین با مذاهب مختلف در خصوص مخالفت با عادی‌سازی روابط اتفاق نظر دارند و بر حمایت از برادران فلسطینی خود و مبارزه عادلانه آن‌ها برای بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی خود تاکید می‌کنند.

شاید مقامات بحرین دل ترامپ، کوشنر و نتانیاهو که سحر و جادو را به این دو تن آموخته است، به دست آورند؛ اما حمایت ملت اصیل خود و همچنین احترام بیشتر ملت‌های عربی و اسلامی را از دست خواهند داد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۶:۴۵ ۲۴ شهريور ۱۳۹۹
بنام خداوند جان و خرد :
بی عدالتی و تبغیض و تقسیم نشدن صحیح ثروتها و معادن و ذخایر و منابع ملی ملتها به صورت عادلانه در میان ملتهای مستصعفین توسط فراعنه برده داران نژادپرستان مجرمین عصر جدید در همه جای جهان کره زمین بی داد می کند ولی بدانید و آگاه باشید که مومنین مستضعفین سر تا سر جهان حاکمان و وارثان کل کره زمین خواهند شد که این وعده صادق خداوند جل جلاله در کتاب آسمانی قرآن کریم مقدس و نورانی و هدایتگر بشریت است و دنیای مستکبرین و ظالمان ستمگران دیکتاتورهای بی عدالتهای تبعیضگران باند بازان دزدان غارتگران دروغگویان خسیسان بخیلان تنگ نظران فاسدین فاسقین سیاسان موذیهای شیطان صفتان را بر سرشان خراب خواهند کرد در سر تا سر جهان و خار و ذلیل و نابودشان خواهند کرد و به زباله دان تاریخ بشریت می اندازنشان برای همیشه چرا که این حرامزاده های حرام لقمه ها دنیای مومنین مستضعفین را خراب کردند بدانید مردم و ملتهای سر تا سر جهان بیدار و آگاه شده اند و قیامها و انقلابهای پی در پیی در سر تا سر جهان بر علیه تمامی حاکمان ستمگر بی عدالت تبعیضگران دروغگویان فاسدین فاسقین جنایتکاران تروریست بوجود آمده و خواهد آمد چرا که مومنین مستضعفین را در بدبختی و بیچارگی و بینوایی و فقر و تهی دستی فرو برده اند و خودشان در رفاه کامل و ثروتمندی بی دغدغه بسر می برند و نصرت پیروزی خداوند جل جلاله نسیب مومنین مستضعفین خردمندان آزاده اندیشان سر تا سر جهان خواهد شد و دنیایی پر از عدل و داد بدون تبعیض در صلح و سلامتی بدون فقر و تهی دستی و بدون ظلم و ستمگری در سر تا سر جهان خواهند ساخت به حول قوه خداوند جل جلاله و توکل بر خداوند جل جلاله و وعده صادق خداوند جل جلاله تحقق کامل خواهد یافت در سر تا سر جهان بزودی زود انشاءالله .
والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
بحرین نوکر عربستان و او نوکر امریکا.. و خائن به ملت های اسلامی
اینها باید سخت عذاب بکشند
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
reza
۱۵:۲۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۹
آیا ائتلاف عربی عربستان آل سقوط پس از چندین سال توانسته است ملت غیور کشور یمن را از پا در بیآورد؟ بطور قطع و یقین اتحاد و ائتلاف حکام مرتجع عرب جاهلی که ترامپ به مدال گاوهای شیرده مفتخرشان کرده با آمریکا و اسرائیل برای عملی کردن معامله قرن عاقبت به افتضاح قرن مبدل خواهد شد با این قبیل کارها این حکام ظلم و جور ویرانی کاخ های لرزان و شکننده خود را تسریع کردند کافی است محورمقاومت با اتحاد و انسجام و همبستگی گسترده در یک عملیات دقیق و برنامه ریزی شده از چند جبهه علیه دشمن مشترک با موشک های نقطه زن دقیق آتش باری کنند چه زمانی؟ کی؟ کجا؟ با چه کیفیتی؟ اینها به تصمیمات متحدالرویه و عملیات مشترک از چند جبهه علیه دشمن مشترک توسط فرماندهان عالیرتبه محورمقاومت بستگی دارد یادمان نرود اسرائیل و آمریکا در سوریه با مسلمانان و نوامیس آنان چه کردند.... یادمان نرود که با ملت غیور عراق و نوامیس آنان چه کردند.... هنوز عراق قصاص خون سرداران شهید ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی و همرزمانشان را قصاص خون نکرده یادمان باشد که عربستان آل سقوط و ائتلاف عربی گاوهای شیرده با ملت یمن چه کرده و چه هاکه هنوز نمیکند.... بنابراین کشور یمن در حال جنگ است و زدن هدف های استراتژیک و حساس نظامی و تجاری و اقتصادی هیچ منعی برایش ندارد چونکه در حال جنگ و دفاع از ملت و نوامیس خود است و این حق قانونی کشور یمن طبق منشور سازمان ملل است...............فقط اتحاد و وحدت کلمه و وحدت رویه از سوی فرماندهان عالی رتبه محورمقاومت از لبنان تا سوریه تا عراق تا یمن.......لازم الاجراست چون :
پیامبری واحد دارند بنام محمدرسول الله(ص) که از سوی این دارودسته مورد اهانت و هتاکی قرار گرفته.......
کتابی واحد دارند بنام کلام الله مجید یعنی قرآن که باز هم از سوی این دارودسته مورد هتاکی و آتش سوزی قرار گرفته......
تمام مسلمانان جهان قبله ای واحد دارند که کانون توجه تمام انبیاء الهی بوده بنام قدس شریف که هم اکنون با وجود رژیم منحوس صهیونیسم توسط صهیون ها اشغال شده و مورد هتاکی قرار گرفته و در حریم آن کتاب الله را به آتش کشیده اند...........بنابراین اجماع جهانی هم اگر اتفاق تیفتد همین اجماع فرماندهان عالی محورمقاومت و کشورهای محور مقاومت با تمام امکاناتی که دارند اگر با هم متحد شوند و متحدالرویه در یک عملیات مشترک و منسجم نظامی با هم عمل کنند این طرح ننگین مانند کف روی آب با عمری کوتاه به زباله دان تاریخ انداخته میشود و معامله قرن به افتضاح قرن مبدل میشود.....چه بسا که کاخ های سلاطین ظلم و جور که زبانشان زبان اره است بر سرشان خراب و ویران شود و پرچم یا لثارات الحسین (ع) با نقش لبیک یا مهدی(عج) بر فراز کعبه و مدینه برافراشته شود..........و نماز وحدت با اجماع جهانی ادیان در قدس شریف برگزار شود......ما در حد آرزو گفتیم ولی به امید این روز تا مسلمانان جهان از هر زشتی و پلشتی که به پیکر اسلام وصله زده شده آسوده و رها شوند.............باز هم چشم امیدمان به تصمیمات فرماندهان عالی محورمقاومت در حوزه کشورهای محورمقاومت دوخته شده تا قصاص خون تمام فرماندهان عالی محور مقاومت مخصوصاً ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی و همراهانشان که اخیراً با تروریسم دولتی آمریکا و اسرائیل انجام شد گرفته شود
آخرین اخبار