مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام:

نان در ایلام بدون مواد افزودنی غیرمجاز تولید می‌شود

سلیمان پور گفت: نان تولیدی نانوایی‌های استان ایلام طبق بررسی‌های انجام گرفته بدون هرگونه مواد افزودنی آسیب‌زا و غیرمجاز است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛کامران سلیمان پور مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام گفت: نان‌های پخت شده در نانوایی‌های استان ایلام فاقد مواد افزودنی غیرمجاز از جمله جوش شیرین ، بلانکیت و نشاسته است و آزمایش‌ها و نظارت‌های مکرر از واحد‌های نانوایی سطح استان این موضوع را اثبات می‌کند.

او اظهار کرد: نان‌های تولید شده در نانوایی‌های استان ایلام از سالم‌ترین نان‌های کشور است زیرا برای نانوایان سلامت مصرف کنندگان و نیز تعهد و وجدان کاری تولیدکنندگان نان اولویت دارد.

سلیمان پور مطرح کرد: در مورد نان‌های تولیدی استان ایلام آنچه که حائز اهمیت است این است که مشکل کیفیت و شکل نان‌ها نیز باید حل شود و آموزش نانوایان در زیبا شناختی نان و نیز بروزرسانی تجهیزات واحد‌های نانوایی در این زمینه بی تاثیر نیست.

او با بیان اینکه واحد‌های تولیدی نان باید به سمت کیفی سازی پخت نان‌ها حرکت کنند، مطرح کرد: هرچند هدر رفت نان نسبت به گذشته کاهش یافته، اما هنوز هم این مقدار در استان قابل توجه است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی ایلام افزود: عدم کیفیت مطلوب نان، میزان خرید مازاد بر نیاز نان توسط مشتریان، قیمت پایین نان برای مشتری، شیوه‌های غلط نگهداری و حفظ نان، شرایط پخت نان در واحد‌های نانوایی و تجهیزات فرسوده از جمله موارد دخیل در هدر رفت نان به شمار می‌رود.

 او بیان کرد: باید به طور مداوم نانوایان دوره‌های آموزشی شیوه‌های درست پخت نان و خمیرگیری را فرا بگیرند و در بین مصرف کنندگان هم فرهنگ خرید به اندازه و شیوه‌های نگهدای و مدیریت نان اشاعه شود تا هدررفت نان به حداقل کاهش یابد.

۷۰۰ واحد نانوایی در استان ایلام فعال است و نان‌های تافتون، لواش، بربری، سنگک، صمون و محلی از جمله نان‌های پخت شده در نانوایی‌های استان هستند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.