معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری:

دستگاه‌های دولتی مانع کسب و کارهای دانش‌بنیان نشوند

ستاری گفت: دستگاه‌های دولتی و شهرداری نباید مانع کسب و کارهای دانش‌بنیان شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در اولین نشست مجمع فناوری و نوآوری استان تهران اظهار کرد: یک شهرداری می تواند بازار عظیمی در حوزه کسب و کارهای نو داشته باشد و درآمدی از آن کسب کند.

ستاری با اشاره به اینکه شهرداری می تواند در ایجاد بسیاری از کسب و کارها درآمد و سهمی داشته باشد، تصریح کرد: ما شهری را نوآور می دانیم که شهرداری آن شتاب دهنده کسب و کار باشد، زیرا یک شهرداری می تواند بازار عظیمی در حوزه کسب و کارهای نو داشته باشد و درآمدی از آن کسب کند.

او با بیان اینکه در ایجاد شبکه نوآوری برای تهران موفق بودیم، گفت: این شبکه را به صورت مجازی در استان های کشور توسعه دادیم اما با صراحت می توانم بگویم که در توسعه شبکه مجازی استان ها موفق عمل نکردیم.

ستاری افزود: باید در حوزه های مختلف به استارتاپ ها کمک کنیم تا ایده های خوب را پیش ببرند و نتایج آنها را در ارائه خدمات ببینیم.

او ادامه داد: شهرداری باید خودش را موظف بداند که تمام سرویس های شهری را با استفاده از نوآوری حاصل از فکر جوانان کشور ارائه دهد و یک نقش نظارتی و حاکمیتی در این سرویس دهی داشته باشد.

بزرگترین شرکت های دانش بنیان حوزه هوش مصنوعی را در منطقه داریم

ستاری با بیان اینکه ما در ایران بزرگترین شرکت های دانش بنیان حوزه هوش مصنوعی را در منطقه داریم، گفت: در حال حاضر شرکتی وجود دارد که در آن ۵۰۰ نفر در حوزه برنامه نویسی هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند و این یک افتخار برای کشور محسوب می شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی و شهرداری مانع کسب و کارهای دانش‌بنیان نشوند، گفت: اگر شهرداری وقت پروژه "تاکسی هوشمند" را جدی می‌گرفت، می‌توانست از آن کسب درآمد کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار