مدیر شبکه بهداشت و درمان جوانرود از قرار گرفتن این شهرستان در وضعیت زرد از نظر شیوع کرونا خبر داد و گفت: از اول شهریور تاکنون ۲۰ نمونه آزمایش داشتیم که ۶ مورد آن مثبت بوده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  مولود حسینی روز یکشنبه در جلسه ستاد کرونا شهرستان جوانرود، استفاده از ماسک، توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی، ضدعفونی اماکن عمومی و حمل و نقل شهری و برون شهری، نظارت بر مهد کودک‌ها و مدارس،  فاصله گذاری اجتماعی و رعایت دستورالعمل های بهداشتی در نماز‌های جمعه و جماعات را از مهمترین توصیه‌ها برای جلوگیری از شیوع کرونا عنوان کرد.

فرماندار جوانرود نیز با بیانه اینکه مردم باید رعایت دستورالعمل های بهداشتی و زدن ماسک را جدی بگیرند، گفت: اگر مردم این شهرستان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند و حضور در اجتماع را به حداقل نرسانند، وضعیت در این شهرستان پیچیده و دشوار خواهد شد.

رستگار یوسفی تاکید کرد: مردم حتما توجه کنند که با رفتن به سفر‌های غیرضرور تنها به جابجایی ویروس کرونا اقدام می‌کنند و از این رو برای قطع زنجیره انتقال این ویروس باید از سفر‌های غیرضروری اجتناب کنند.

یوسفی بیان کرد: رعایت موازین بهداشتی و زدن ماسک در نمازجمعه و جماعات، نظارت مستمر بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس و مهدکودک ها، فروشگاه‌های عمده، الزامی شدن ماسک در ادارات و اماکن عمومی  برای پیشگیری از ویروس کرونا باید مدنظر قرار گیرد.
او یادآورشد: تمامی کارمندان در شهرستان ملزم به زدن ماسک هستند و از پذیرش ارباب رجوع بدون داشتن ماسک در سطح ادارات نیز جلوگیری می‌شود.

امام جمعه جوانرود گفت: باید فرهنگ رعایت دستورالعمل های بهداشتی در جامعه نهادینه شود.

ماموستا ملا احمد فخری افزود: ما باید بپذیریم که ویروس کرونا تا مدتی با ما خواهد بود و برای صیانت از سلامت خود و عزیزانمان باید موازین بهداشتی را جدی بگیریم و با مسوولان و کادر درمان همکاری کنیم.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.