اشتغال مهم‌ترین هدف دانشگاه علمی کاربردی است

رئیس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی گفت: هدف اصلی در دانشگاه علمی کاربردی این است که فرد بتواند شاغل شده و بعد بتواند اشتغال ایجاد کند.

محمدعلی گودرزی رئیس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهیبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  محمدعلی گودرزی رئیس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی بیان کرد: با افتخار می‌توانیم بگوییم که جهاد دانشگاهی در تمام استان‌ها دارای مرکز علمی کاربردی است و بزرگ‌ترین شبکه آموزش همکار دانشگاه علمی کاربردی در کشور هستیم.

او  عنوان کرد: هدف اصلی در مجموعه علمی کاربردی این است که فرد بتواند شاغل شده و بعد بتواند اشتغال ایجاد کند.

رئیس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد دروس علمی کاربردی عملی است که دانشجو بتواند همزمان با فراگیری دانش تئوری، این آموزش‌ها را به کار ببندد. این امر نیازمند داشتن محیط کار است که همواره در کنار آموزش‌های تئوری مورد توجه بوده است.

گودرزی عنوان کرد: فردی که در رشته نظری لیسانس می‌گیرد، تازه باید برود تجربه کسب کند تا بداند درس‌هایی که خوانده چگونه بوده اند، اما در دانشگاه علمی کاربردی هدف این است که دانشجو ضمن تحصیل در دانشگاه با کار و رشته خود آشنا شود.

او تاکید کرد: تفاوت حوزه نظری و حوزه عملی این است که در حوزه علمی کاربردی برخلاف حوزه نظری بیش از ۶۰ درصد دروس به شکل عملی کار می‌شود، یعنی دانشجو همزمان که به صورت نظری تحصیل می‌کند بتواند در محیط واقعی کار کند.

رئیس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی بیان کرد: مراکز علمی کاربردی باید محیط واقعی کار را در کنار خودشان داشته باشند تا بتوانند کار کنند و این مهم‌ترین هدف تاسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده و باید دید تا به امروز چقدر به این هدف نزدیک شده و در این مسیر گام برداشته است.

گودرزی  عنوان کرد: برخی معتقدند دانشگاه علمی کاربردی از مسیر خود منحرف شده و تبدیل به مرکزی برای تولید مدرک شده و بعضی‌ها معتقدند که اینطور نیست و جمعیت بیشتری از خروجی علمی کاربردی شاغل شده اند و به نظر من همین نظریه دوم مهم است.  
او گفت: اصلی‌ترین ماموریت مراکز علمی کاربردی در حوزه IT و ماموریت دوم بر اساس نیاز‌های استان‌ها در حوزه‌هایی همچون صنعت یا تجارت است،

رئیس مرکز آموزش عالی علمی کاربردی جهاد دانشگاهی عنوان کرد:  از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۷ همواره بین ۸ تا ۱۰ درصد ظرفیت پذیرش دانشجو در دانشگاه‌های علمی کاربردی جهاد دانشگاهی صورت گرفته است و این نشان می‌دهد ما با حدود ۴۰ مرکز و ظرفیت می‌توانیم بین ۸ تا ۱۰ درصد ظرفیت دانشگاه را پر کنیم.

گودرزی ادامه داد: دو نکته "اعتماد عمومی" و "کیفیت علمی" مراکز جهاد دانشگاهی را به ما نشان می‌دهد و این فاکتور‌ها باعث شد افراد جذب جهاد دانشگاهی شوند.

او تاکید کرد: امیدواریم بتوانیم در اولین پذیرش دانشجو در مهرماه سال ۹۹ جذب خوبی داشته باشیم، به دنبال این هستیم که در پذیرش‌های آتی با همکاری دانشگاه جامع بتوانیم سایر رشته‌های موردنیاز استان بوشهر و همچنین مقطع کارشناسی را اضافه کنیم تا خدمتی به علم و صنعت و اشتغال این استان ارزشمند داشته باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.