۳۰۰ معلم با آزمون استخدامی در خراسان شمالی جذب می‌شوند

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۳۰۰ معلم با آزمون استخدامی در خراسان شمالی جذب می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  قنبرعلی خوش آینه معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: سهم استان از جذب نیروی معلم از طریق ماده ۲۸ و آزمون استخدامی، ۳۰۰ نفر است که ۲.۲ درصد از مجموع سهم استخدام در آموزش و پرورش را دارد.

خوش آیینه اظهار داشت:بخش عمده‌ای از نیرو‌های جذب شده در این آزمون، در آموزش ابتدایی مشغول به کار می‌شوند و مابقی در سایر رشته ها، وارد مدارس خواهند شد.

او عنوان کرد: شمار نیرو‌های فرهنگی در خراسان شمالی معادل ۱.۴ درصد نیرو‌ها در سطح کشور است، اما در این آزمون، ۲.۲ درصد از مجموع جذب نیرو مربوط به این استان است.

خوش آیینه با بیان اینکه پراکندگی روستاها، نیروبری را در مدارس این استان افزایش داده است گفت: خراسان شمالی در پراکندگی روستایی، رتبه سوم کشور را دارد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی با اشاره به کمبود نیروی معلم گفت: مشکل کمبود معلم با تدابیر اندیشه شده، حل شده است و کلاسی بدون معلم نیست.

او افزود: استفاده از توان نیرو‌های بازنشسته و اضافه کاری همکاران از جمله اقداماتی است که برای جبران کمبود معلم انجام شده است.


بیشتر بخوانید


معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: امسال ۹۰۰ نفر از معلمان به بازنشستگی رسیده اند، اما نیمی از آنان خواستار ادامه همکاری شده و در کلاس‌های درس حضور دارند.

انتهای پیام/د

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.