خبری خوب برای ناوگان تاکسیرانی/ پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به رانندگان

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافرشهرداری یزد از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به رانندگان تاکسی به منظور بهسازی تاکسی‌های فرسوده خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد رضا شفیعی، رئیس سازمان حمل و نقل و مسافر شهرداری یزد گفت: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده به دلیل ناتوانی مالی رانندگان برای نوسازی و تعویض تاکسی‌های فرسوده و نیز لزوم بهسازی تاکسی‌ها از نظر ظاهری، فنی و فضای داخلی خودرو، تلاش برای اعطای تسهیلات به این قشر در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: بعد از برگزاری جلسات متعدد و بازدید از واحد‌های تولید قطعات داخلی خودرو و سرویس کار‌های مجاز و نیز رایزنی با یکی از بانک‌های قرض الحسنه توافق شد تا با صدور کارت اعتباری مخصوص به رانندگان تاکسی تا سقف ۲۰میلیون تومان، اعطای تسهیلات صورت گیرد.

شفیعی ادامه داد: از ابتدای سال جاری با افزایش شیوع کرونا و کاهش مسافران ناوگان تاکسی، پیگیری‌های لازم برای پرداخت تسهیلات به منظور بهبود وضعیت معیشتی رانندگان انجام شده و وام‌های ۶، ٢ و ۵ میلیون تومانی به رانندگان پرداخت شد.

رئیس سازمان حمل و مسافر شهرداری یزد اظهار داشت: همچنین با اجرای طرح رایگان گاز سوز کردن خودرو‌های ناوگان تاکسی و بار درونشهری ٩٩ درصد ناوگان تاکسی شهر یزد به سیستم گاز سوز مجهز شد.

او افزود: برای خرید لاستیک نیز تلاش می‌شود، لاستیک یارانه‌ای با قیمت مناسب، در اختیار رانندگان تاکسی قرار گیرد.

شفیعی ادامه داد: به منظور حفظ سلامت رانندگان و مسافران و پیشگیری از خطرات احتمالی نیز با انعقاد قرارداد با موسسات بخش خصوصی زمینه مناسب برای بررسی سیستم گاز و کپسول خودرو‌های تاکسی بصورت سالیانه فراهم می‌شود.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.