کرمانشاه صاحب مشاور استاندار در امور بازنشستگی می شود

استاندار کرمانشاه گفت : موضوع انتخاب مشاور استاندار در امور بازنشستگی بحث بسیار مهم و خوبی است، زیرا با اجرای این موضوع، بازنشستگان بهتر می‌توانند نظرات و پیشنهادت خود را به مسئولین استان برسانند و این موضوع در کرمانشاه بزودی اجرایی خواهد شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه گفت : از کانون‌های بازنشستگی می‌خواهم که تا روز چهارشنبه همین هفته سه نفر را به ما معرفی کنند و ما پس از جمع بندی‌های لازم یک نفر را به عنوان مشاور خود در امور بازنشستگی منصوب خواهیم کرد.

او گفت : همه مدیران استان باید مشاور در امور بازنشستگی داشته باشند تا با مشکلات و مسایل این عزیزان بهتر آشنا شوند.

او با اشاره به اقدامات و پیگیری‌های لازم برای خرید خانه مهر و دهکده سلامت ویژه بازنشستگان از مدیریت سازمان بازنشستگی استان خواست که مکاتبات انجام شده در این زمینه را هر چه سریعتر جهت تصمیم گیری به استانداری ارایه نماید.

رفع مشکل بیکاری جزو اولویت‌های کاری استان است

استاندار کرمانشاه با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته طی سه سال گذشته برای کاهش نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال در استان افزود: با وجود اینکه ما در این سال‌ها با سه بحران اساسی یعنی زلزله، سیل و کرونا مواجه بودیم، اما هرگز از موضوع ایجاد اشتغال برای جوانان غافل نشدیم، زیرا این مهم را جزو اولویت‌های کاری خود در استان می‌دانیم.

بازوند گفت: با توجه به اینکه یک زلزله شدید و سهمگین در استان رخ داد، اما تلاش کردیم که از زلزله برای ساخت بهتر و زیباتر شهر سرپل ذهاب و روستا‌ها و استفاده از امکانات فرصت سازی کنیم و این مهم در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر بهره گیری از فرصت‌ها در این زلزله بود.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه ادامه داد: ما در سال ۱۳۹۶ با نرخ بیکاری بیش از ۲۲ درصدی در استان مواجه بودیم، اما خوشبختانه این نرخ امروز به ۴/ ۱۵ درصد رسیده و هر چند که اقدمات خوبی برای کاهش این نرخ صورت گرفته، اما همچنان با جدیت و پیگیری ویژه به دنبال کاهش بیشتر نرخ بیکاری در استان هستیم.

بازوند گفت: برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری باید سالی ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان شکل بگیرد و در این مسیر به همکاری بیشتر بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و استفاده از مزیت‌های استان نیاز داریم.

او با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای کاهش نرخ فلاکت در استان گفت: استان کرمانشاه طی سال‌های گذشته در خصوص نرخ فلاکت رتبه ۳۱ کشوری را دارا بود، اما این نرخ امروز با ۹ رتبه بهتر به نرخ ۲۱ کشوری رسیده هر چند که باید هر چه بیشتر تلاش کنیم که این نرخ همچنان کاهش پیدا کند.

طرح گرمسیری طرحی ماندگار در تاریخ کشور است

استاندار کرمانشاه از اجرای طرح گرمسیری به عنوان طرحی ماندگار در تاریخ جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: بدون شک اگر تاریخ از اقدامات جمهوری اسلامی بخواهد یاد کند، حتماً طرح گرمسیری استان یکی از این اقدامات خواهد بود، زیرا با اجرای این طرح، تحولی عظیم در استان رخ خواهد داد و همه باید قدردان توجه ویژه جمهوری اسلامی به استان کرمانشاه باشیم.

بازوند افزود: تحول بزرگ دیگری در خصوص گازرسانی استان شکل گرفته بطوریکه درصد برخورداری استان در سال‌های گذشته ۴۵ درصد بود، اما امروز این درصد برخورداری به بیش از ۷۷ درصد رسیده و دولت‌ در این زمینه اقدامات بسیار اثربخشی در استان انجام داده است و واقعاً یک انقلاب در بحث گازرسانی استان صورت گرفته است.

او از حضور دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان خبر داد و گفت: در جلسه شورای اداری که با حضور او در استان داریم از بازنشستگان می‌خواهیم که یک نفر را به عنوان نماینده خود جهت ارایه پیشنهادات و مسایل خود در این جلسه انتخاب نمایند.

واگذاری مدیریت ۴۷ درصد سهام عدالت به دولت در استان

بازوند گفت: در استان کرمانشاه ۴۷ درصد از مردم مدیریت سهام عدالت را به دولت واگذار کرده اند که در استان میزان سرمایه این ۴۷ درصد رقمی بالغ بر ۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می‌شود لذا با توجه به بحث تشکیل هیات مدیره در استان‌ها باید تلاش شود که هیات مدیره‌ای قوی و توانمند برای این موضوع در استان انتخاب کرد.

او از معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خواست که با برگزاری نشستی با حضور مدیران کانون‌های بازنشستگی و مدیرکل اقتصاد و دارایی استان، بحث سهام عدالت برای بازنشستگان تبیین و تشریح شود تا این افراد بیش از گذشته با نوع و چگونگی اجرای سهام عدالت خود آشنا شوند.

او ادامه داد: چندین بار مکاتبات لازم را با مسئولین کشوری برای اختصاص منطقه جنگی برای حقوق بازنسشتگان استان انجام داده ایم و هر کجا که لازم باشد با جدیت از این موضوع دفاع خواهیم کرد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به بحث‌های صورت گرفته در خصوص حضور یا عدم حضور دانش آموزان در مدارس گفت: از روز اول هم گفتیم که هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان در مدارس نیست و این موضوع برای خانوده‌ها اختیاری است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار