افتتاح سه دفتر پست بانک در سراب

سه دفتر پست بانک در روستاهای شهرستان سراب افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، دفاتر پست بانک در روستا‌های کلیان، قلعه جوق و شالقون از توابع بخش مرکزی شهرستان سراب در مجموع با هزینه‌ای افزون بر ۷ میلیارد ریال ایجاد شده است.

با افتتاح دفاتر پست بانک در این روستا‌ها ۹۶۰ خانوار با جمعیتی بیش از ۳ هزار و ۸۴۰ نفر از خدمات بانکی بهره‌مند شدند.

 داوودی رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی، در آیین افتتاح این دفاتر، با تاکید بر سرمایه گذاری در روستا‌ها و احیای زیرساخت‌های زندگی روستایی گفت: باید زمینه ایجاد اشتغال از طریق صنایع روستایی از جمله صنایع تبدیلی، تکمیلی و دستی در مراکز دهستان‌ها به وجود آید تا زمینه مهاجرت معکوس فراهم شود.

 داوودی افزود: یکی از راه‌های حمایت از اقتصاد روستایی پرداخت تسهیلات خرد به روستاییان است و پست بانک باید دفاتر و شعبات خود را حتی در روستا‌های دور و کم جمعیت توسعه داده و روستاییان را در جهش تولید یاری دهد.

او با اشاره به لزوم کاهش نرخ سود تسهیلات روستایی گفت: گسترش شبکه بانکی و ارائه خدمات مخابراتی، پستی، مالی و پولی در محروم‌ترین نقاط کشور در احیای اقتصاد روستایی تاثیرگذار است.

نماینده مردم سراب در مجلس گفت: راه اندازی بانک‌های تخصصی در مناطق محروم و روستا‌ها می‌تواند به مهاجرت معکوس کمک کرده و توجه به این موضوع موجب می‌شود کلیه خدمات بانکی بدون  مراجعه افراد به مرکز شهر در خود روستا‌ها ارائه شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار