افتتاح نمایشگاه خوشنویسی "مشق نور" در کامیاران

روابط عمومی حوزه هنری کردستان از افتتاح نمایشگاه خوشنویسی آیات قرآنی با عنوان "مشق نور" در کامیاران خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ایرج کاکی روابط عمومی حوزه هنری کردستان  از افتتاح نمایشگاه خوشنویسی آیات قرآنی با عنوان "مشق نور" در کامیاران خبر داد و گفت: این نمایشگاه که از ۲۳ شهریور ماه به مدت یک هفته در محل نمازخانه و سالن اجتماعات دبیرستان رستگاران برپاگردیده است تعداد ۲۵ تابلوی خوشنویسی نستعلیق در ابعاد ۷۰×۵۰ از آثار استاد علی اکبر مرادی با موضوع قرآنی در معرض نمایش علاقه‌مندان قرار گرفته است.

او افزود: این خوشنویس‌کامیارانی که دارای مدرک فوق ممتاز خوشنویسی است در گفتگویی ضمن اشاره به سال‌ها فعالیت هنری خود گفت: نزدیک به ۳۰ سال است در زمینه خوشنویسی و خط ثلث فعالیت می‌کنم و این نمایشگاه نخستین نمایشگاه خوشنویسی با خط نستعلیق است که برگزار کرده ام.

این خوشنویس مطرح علی اکبر مرادی در زمینه اساتید هنری خود بیان کرد: نخستین استادی که در محضرشان تلمذ کردم استاد مظفر پیری از اساتید مطرح کامیاران است که اصول اصلی خوشنویسی را به بنده آموزش دادند.

او افزود: سپس با توجه به علاقه‌ای که به ادامه خوشنویسی داشتم به کرمانشاه رفته و در آنجا نزد اساتید عبدا... جواری، غلامحسین رضایی و محمد اکبری به شاگردی پرداخته و به صورت مکاتبه‌ای نیز از محضر اساتید امیرخانی و فلسفی نیز کسب فیض کرده و همچنان در حال یادگیری هستم.

این مدرس خوشنویس ادامه داد: در طول سال‌های فعالیت در عرصه خوشنویسی در تمامی شهر‌های استان کردستان و کرمانشاه و شهر‌های شیراز، کرج و ... به صورت انفرادی و گروهی آثار خود را به نمایش گذاشته ام و در حال حاضر نیز آموزش خوشنویسی خط ثلث و نستعلیق به جمعی ۲۰ نفره در سطوح مختلف را در حال انجام می‌باشم.

او در خصوص این نمایشگاه گفت: عدم کپی برداری، ترکیب بندی ویژه و شیوه کتابت خاص‌در هرتابلو در کنار تذهیبی که شخصاً انجام داده ام از ویژگی‌های منحصر به فرد این نمایشگاه است که امیدوارم مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گیرد.

این دانش آموخته دانشگاهی علوم قرآنی در خصوص دلایل انتخاب این نمازخانه برای برپایی نمایشگاه گفت: یکی از کارکرد‌های مسجد توسعه هنر و فرهنگ اسلامی است و باید تلاش گردد تا این کارکرد مهم با برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌های هنری متناسب با شأن و جایگاه مسجد احیاء گردد.

او با قدردانی از مجموعه حوزه هنری استان کردستان در حمایت از هنرمندان گفت: حوزه هنری امروز اصلی‌ترین حامی هنر دینی در استان است و با حمایت‌های حوزه هنری چند سال گذشته نیز نمایشگاهی گروهی را در کامیاران برگزار کردیم.

مرادی با انتقاد از عدم حمایت دیگر مسئولین از هنر و فرهنگ گفت: حمایت از هنرمند تنها در زبان نیست بلکه باید در خصوص تأمین معیشت هنرمندان نیز کار کرد.

اوادامه داد: قانون خرید آثار هنری به تصویب رسیده است، اما دریغ از یک مسئول که در عوض صرف هزینه‌های بالا در برگزاری یک مراسم آمارپرکن، از محل درصد تعیین شده، آثار هنری هنرمندان راخریداری کنند.

این خوشنویس کامیارانی ادامه داد: برگزاری یک نمایشگاه هنری مستلزم صرف هزینه‌های هنگفتی است که با توجه به شرایط اقتصادی تأمین هزینه‌های آن برای بسیاری از هنرمندان امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.