دانش آموزان کم برخوردار چشم به راه شور عاطفه ها

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی از برگزاری جشن عاطفه با عنوان شور عاطفه ها در خراسان شمالی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، مجید الهی راد مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت:هر ساله در آستانه بازگشایی مدارس برای تامین لوازم تحریر و نیاز‌های آموزشی دانش آموزان نیازمند جشن عاطفه‌ها برگزار میشود که خوشبختانه در سال‌های گذشته نیز تمام دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد با برگزاری این جشن از نعمت لوازم تحریر برخوردار و با دست پر در مدارس حضور یافتند.

الهی راد با اشاره به محدودیت‌های بوجود آمده از کرونا، افزود:با توجه به شرایط فعلی جامعه، ضرورت دارد تا امکانات تحصیل در منزل فراهم شود.

او با اشاره به اینکه تلویزیون، وسیله‌ای لازم برای آموزش در منزل است، عنوان کرد:کمیته امداد در تلاش است تا برای برخی خانواده‌ها که این وسیله را ندارند، تامین کند.

کرونا افراد تحت پوشش کمیته امداد را افزایش داد

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود:هشت هزار و ۵۰ خانوار به علت شیوع ویروس کرونا و شرایط بد اقتصادی به افراد زیرپوشش این نهاد حمایتی افزوده شدند. 

او  اظهار کرد:هم اکنون با احتساب این تعداد، شمار خانوارهای زیرپوشش به ۶۲ هزار مورد رسیده است که علاوه بر دریافت مستمری از سایر خدمات نیز بهره مند هستند.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی افزود: با توجه به شرایط کرونا و تعطیل شدن کسب و کار ها و مشکلات اقتصادی امسال هیچ خانوار تحت پوشش از حمایت های این نهاد محروم نمی شود، این درحالی است که در سال های گذشته سالانه تعدادی از خانوار های زیر پوشش به علت اجرای طرح های اشتغال به خودکفایی می رسیدند و از سرفصل دریافت مستمری خارج می شدند.

۱۳ هزار دانش آموز نیازمند در خراسان شمالی

الهی راد بابیان اینکه ۱۳ هزار دانش آموز نیازمند در استان وجود دارد، گفت:از این تعداد ۶ هزار دانش آموز تحت پوشش کمیته امداد و ۷ هزار دانش آموز دیگر در مراکز نیکوکاری حضور دارند.

مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی بااشاره به تقارن جشن عاطفه‌ها با ایام محرم، افزود:این برنامه در قالب شور عاطفه‌ها در حال پیگیری است و از تاریخ ۲۲ شهریور آغاز شده است و تا ۱۱ مهرماه ۹۹ ادامه خواهد داشت.

الهی راد افزود:به همت ستاد فرمان حضرت امام ۹ هزار و ۷۰۰ بسته لوازم تحریر پیش بینی شده است که بین دانش آموزان نیازمند استان توزیع خواهد شد.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه در حال حاضر یکی از ضروریات خانواده‌های نیازمند، تهیه سیستم‌های هوشمند جهت تحصیل دانش آموزان است، گفت:در مجموع کشور قرار است؛۵۰ هزار تبلت فراهم شود که با الویت خانواده‌های ۳ دانش آموز به بالا و دانش آموزان کنکوری  توزیع خواهد شد.

الهی راد با دعوت سازمان‌ها و موسسات نیکوکاری به هم افزایی جهت تهیه مابقی لوازم تحریر و تبلت مورد نیاز دانش آموزان نیازمند استان ،اظهار کرد:اگر در استان بتوانیم ۵۰ درصد اعتبار خرید لوازم تحریر و تبلت را فراهم کنیم، تهران ۵۰ درصد باقی مانده را تامین خواهد کرد که این فرصت مناسبی برای رفع نیاز دانش آموزان کم برخوردار خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی عنوان کرد: راه‌های مشارکت خیران#۰۵۸*۸۸۷۷* کد آسان پرداخت و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۶۱۰ شماره کارت وجوهات امانی است که خیرین جهت مشارکت در شور عاطفه می‌توانند کمک‌های خود را واریز کنند.
انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.