اسانس زعفران در چهارمحال و بختیاری بالاست/ کشت طلای سرخ، فرصتی طلایی برای رونق اقتصادی

زعفران یکی از محصولاتی است که در سال‌های اخیر کشت آن در چهارمحال و بختیاری، مورد استقبال کشاورزان قرار گرفت و باتوجه به خشکسالی‌های اخیر می‌تواند اقتصاد این استان را پویا کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، زعفران یکی از محصولاتی است که در سال‌های اخیر کشت آن در چهارمحال و بختیاری، مورد استقبال کشاورزان قرار گرفت و باتوجه به خشکسالی‌های اخیر می‌تواند اقتصاد این استان را پویا کند.

زعفران کشت شده در استان چهارمحال و بختیاری یکی از مرغوبترین زعفران‌های کشور به شمار می‌آید.

اعظم شیخ سامانی مجری طرح توسعه گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: این استان با شرایط آب و هوایی خاص استعداد بالایی برای کشت زعفران دارد.


بیشتر بخوانید

یک هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری در تصاحب گیاهان دارویی


او افزود: هر چه ارتفاع مزارع زعفران از سطح دریا بیشتر باشد کیفیت و عملکرد اسانس و رنگ محصول نیز بیشتر است.

شیخ سامانی با اشاره به اینکه زعفران در مناطق سرد بهتر رشد می‌کند اضافه کرد: استان چهارمحال و بختیاری از مکان‌های مناسب برای کاشت زعفران با کیفیت است.

او با اشاره به مصارف زعفران در جامعه اظهار داشت: زعفران در صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی، صنعت رنگرزی، امور هنری، دارویی کاربرد دارد.

شیخ سامانی گفت: در مناطقی از استان که باغات کشاورزی قرار دارد، ولی در فصل پاییز و زمستان آب کافی برای کشت محصولات زراعی وجود ندارد، می‌توان زعفران کاشت و با همان آب کم زعفران را آبیاری کرد.

او افزود: متوسط عملکرد زعفران در استان چهارمحال و بختیاری ۳.۵ تا چهار کیلوگرم در هکتار است.

شیخ سامانی اضافه کرد: در همه شهرستان‌های استان به جز شهرستان لردگان زعفران کشت می‌شود و شهرستان شهرکرد بیشترین سطح زیر کشت زعفران را در استان به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.