رئیس دیوان عالی کشور:

مسأله قصاص در پرونده نجفی منتفی است

مرتضوی مقدم گفت: در پرونده نجفی از لحاظ جنبه عمومی جرم باید بررسی‌ها صورت گیرد، زیرا قصاص و دیه منتفی است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در ابتدای جلسه هیأت اصراری دیوان عالی کشور اظهار کرد: پرونده محمدعلی نجفی ویژگی خاصی ندارد و مانند تمام پرونده‌هایی است که به صورت اصراری در هیأت عمومی دیوان عالی کشور مطرح می‌شود.

وی ادامه داد: از آن جایی که افکار عمومی موضوع این پرونده را دنبال می‌کردند، رسانه‌ها از حضور در این جلسه استقبال کردند که این موضوع جلوه کرده است.

رئیس دیوان عالی کشور درباره پرونده‌های اصراری بیان کرد: این پرونده‌ها آن‌هایی هستند که بعد از اظهارنظر دیوان عالی کشور و ایراد به رأی و از آنجایی که نظر دادگاه با دیوان متفاوت است باید در هیأت عمومی مطرح شوند.

مرتضوی مقدم ادامه داد: پرونده آقای نجفی چندین بار بین دادگاه و دیوان مورد اختلاف قرار گرفت و به همین دلیل جلسه دیوان برای تعیین تکلیف آن برگزار شد.

وی تصریح کرد: پرونده حاضر شاکی خصوصی ندارد و از حیث اینکه مسأله قصاص منتفی است، جنبه عمومی این جرم امروز تعیین تکلیف می‌شود.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه جنبه عمومی این پرونده از دو حیث مورد توجه است، گفت: اگر جنایت واقع شده عمد باشد یک نوع مجازات دارد و اگر غیر عمد باشد نوع دیگری مجازات دارد.

وی ادامه داد: اجمال گزارش در جلسه پیش بیان شد و جلسه امروز اصراری کیفری است.

مرتضوی مقدم بیان کرد: همان طور که گفته شد از لحاظ جنبه عمومی جرم باید بررسی‌ها صورت گیرد، زیرا قصاص و دیه منتفی است.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: این جلسه نشان از آن دارد که قضات چقدر موشکافانه و با وقت پرونده‌ها را مورد رسیدگی قرار می‌دهند. قضات ما بدون حب و بغض و استقلال کامل نظر می‌دهند و امروز هم رأی اکثریت صادر می‌شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۰:۵۰ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
نجفی قاتل باید اعدام بشه .چون قتل کرده و قتلش هم عمدی بوده .مگه با عقل جور در میاد کسی به طرف کسی ۵_۶تا تیر بزنه و بعد بگه تیرها عمدی نبوده ؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
روح اله
۱۰:۰۶ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
واقعا عجب عدالتی طرف انقدر از بیت المال و حث مردم خورده که میلیاردر شده بعد راحت ادم میکشه و دیه اش رو میده فقط و فقط بخاطر اینکه این همه سرمایه رو از کجا اورده باید اعدام میشد اونوق اینطرف کسایی که ندارن رو یه شبه اعدام میکنن مگر امام زمان ظهور کنه که عدالت برقرار بشه ریشه ظلم برچیده بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۸ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
چرایکی مثل نجفی که عمدا وچشم توچشم یک نفرراکشته، تاکنون اعدام ویا مجازات نشده، ولی قاتلی ازمردم عادی، فورا قصاص میشه واعدام!؟!؟ تبعیض درنظام تاکجا!!؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
چونکه یک روزی شهردار تهران بوده....زن بیچاره داره خاک گور میخوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۳ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
سلام.طرف در روز روشن زده زنش را کشته و اعتراف هم کرده و حالا دارد تبرئه هم می شود. این هم از عدالت رئیسی !
آخرین اخبار