علت حضور آمریکا در منطقه هر روز عوض می‌شود!

ترامپ: برای حمایت از اسرائیل در خاورمیانه هستیم نه برای نفت

رئیس‌جمهور آمریکا دلیل حضور نیرو‌های این کشور در خاورمیانه را حمایت از رژیم صهیونیستی عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با رد برنامه‌ریزی‌های این کشور برای چپاول نفت خاورمیانه گفت: ما تنها برای حمایت از اسرائیل در این منطقه هستیم.

دونالد ترامپ در اظهارنظری تازه مدعی شد تمایل ایالات متحده به حضور در خاورمیانه به خاطر نفت نیست بلکه دلیل آن پشتیبانی از رژیم صهیونیستی است.

با این حال «باربارا بلاند» روزنامه‌نگار محافظه کار آمریکایی در این باره می‌گوید واضح است که کسی اهمیتی به این موضوع نمی‌دهد، اما همواره سوالات متداولی درباره ادعا‌های معمول آمریکا برای توجیه حضور خود در خاورمیانه مطرح است. این روزنامه نگار آمریکایی دلیل حضور کشورش در خاورمیانه را دستیابی به منابع نفتی منطقه‌ای می‌داند و به گفته او تا حدی این هدف از سوی دولت آمریکا حائز اهمیت بوده که این کشور را به جنگ با عراق کشانده است.

نکته قابل توجه اینکه نیرو‌های آمریکایی بر مهمترین چاه‌های نفت و گاز شمال سوریه سیطره دارند و به رغم اینکه دونالد ترامپ خروج نیرو‌های آمریکایی از شمال سوریه را اعلام کرده است، اما تعدادی از این نیرو‌ها با هدف بهره‌برداری و غارت چاه‌های نفت در این منطقه باقی مانده‌اند. «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد نیز اخیرا در نشست شورای امنیت گفت: آمریکا چاه‌های نفت سوریه را اشغال کرده است و درآمد‌های ملت سوریه را در سایه سکوت شورای امنیت به تاراج می‌برد.

با این حال اظهارات تازه ترامپ را می‌توان با نظریه مربوط به شتاب دولت وقت آمریکا برای حمله و اشغال عراق که با مسئله وجود سلاح‌های کشتار جمعی تفسیر شد، ارتباط داد. زیرا به نظر می‌رسد تهدید صدام حسین، رئیس جمهور مخلوع عراق، برای حمله به رژیم صهیونیستی، انگیزه آن جنگ بود، اما کاخ سفید در آن زمان جرات بیان آن را نداشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
فقط برای ثوابش اومده اصلا نفت نمی خواد
آخرین اخبار