جمع آوری زباله ها و ماسک های پزشکی رها شده در طبیعت گیلان

رئیس هیات ورزش‌های همگانی گیلان از اجرای پویش دوست داران محیط زیست برای جمع آوری زباله ها و ماسک های پزشکی رها شده در طبیعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، علیرضا زهری، رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان گیلان  با بیان اینکه حفظ محیط زیست، یکی از ارکان توسعه پایدار است، گفت: پویش نذر ورزشی، دینی است که همه ما نسبت به محیط زیست اطرافمان داریم و باید آن را ادا کنیم.

او  با اشاره به اینکه این پویش مردمی از تاسوعا تا اربعین حسینی از سوی فدراسیون ورزش‌های همگانی اجرا می شود، افزود: کمیته‌های ورزشی مربوطه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و همکاری دوست داران محیط زیست نسبت به  جمع آوری زباله‌ها و ماسک‌های پزشکی رها شده در طبیعت که منشا  آلودگی و نابودی زمین  است ،اقدام می کنند.

رئیس هیات ورزش‌های همگانی استان گیلان با بیان اینکه حفظ محیط زیست در واقع  نوعی اهمیت دادن به حقوق شهروندی است، گفت: با  اجرای این پویش مردمی علاوه بر اینکه با جمع آوری  زباله‌ها و ماسک‌های پزشکی رها شده در طبیعت به حفظ محیط زیست کمک می کنیم ، همچنین  به مافرادی که این زباله‌ها را در طبیعت رها می کنند یاد آوری می شود تا با طبیعت مهربان‌تر باشند و آن را امانتی برای نسل‌های آینده بدانند.

زهری  افزود:در این پویش از همه دوست داران محیط زیست دعوت می شود تا با همکاری هیات ورزش‌های همگانی در این راستا توجه بیشتری به محیط پیرامون خود داشته باشند و زباله ها را در طبیعت رها نکنند، چرا که  طبیعت  امانتی در دستان همه ما است و با نسل های اینده نیز از این موهبت الهی بهره مند شوند.

او با اشاره به اهمیت این پویش در ارتقاء  فرهنگ جامعه در نگهداری و حفظ محیط زیست ، تصریح کرد: هیات ورزش‌های همگانی
با همکاری کمیته ورزش‌های طبیعی و کمیته ماهیگیری ، هفته گذشته حاشیه رود خانه اوشمک زیباکنار را پاکسازی و زباله‌ها و ماسک های پزشکی رها شده  در محدوده  اسبه ریسه را جمع آوری کردند.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.