بورل: روابط اتحادیه اروپا و آنکارا در شرایط پرتنشی قرار دارد

مسئول سیاست خارجی اتحایه اروپا با اشاره به اختلافات ارضی بین ترکیه و یونان در مدیترانه شرقی، نسبت به روابط این اتحادیه و آنکارا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری رویترز، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحایه اروپا امروز سه شنبه اعلام کرد که اختلافات ارضی بین ترکیه و یونان در مدیترانه شرقی، روابط اتحادیه اروپا با آنکارا را تحت الشعاع قرار داده است.

او گفت: روابط در شرایط پرتنشی قرار دارد و پارلمان اروپا هفته آینده درباره وضعیت مدیترانه شرقی بحث خواهد کرد.

پیش از این، ترکیه به اتحادیه اروپا هشدار داده بود که باید در این زمینه بی طرف بماند و این اتحادیه را به اتخاذ موضع "مغرضانه، جدا از واقعیت و فاقد مبنای قانونی" متهم کرده بود.

بورل همچنین گزینه تحریم ترکیه را پیشنهاد کرده بود.

دیروز دوشنبه منابع دیپلماتیک وابسته به آتن اعلام کردند که دیپلمات‌های یونان و ترکیه قرار است در روز سه شنبه در مقر ناتو در بروکسل با یکدیگر دیدار و مذاکرات نظامی و فنی را با هدف کاهش سطح تنش در شرق مدیترانه برگزار کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه پیش از این اعلام کرده بود که زیر بار قلدری هیچ کشوری در شرق دریای مدیترانه نمی‌رود و اینکه به عملیات حفاری و اکتشاف خود ادامه می‌دهد. یونان و قبرس می‌گویند منطقه‌ای که آنکارا در آن فعالیت دارد، بخشی از محدوده اقتصادی این دو کشور است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار