واکسن کرونا تا سال ۲۰۲۴ برای تمامی مردم جهان تولید نمی‌شود

مدیر موسسه سروم هند اعلام کرد: در بهترین حالت واکسن کرونا برای واکسیناسیون تمامی مردم جهان تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی تولید خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ۹ ماه از همه گیری ویروس کرونا در جهان می‌گذرد. طی این مدت، دولت‌ها با ایجاد قرنطینه و محدودیت‌های سفت و سخت امیدوارند بتوانند زمان لازم برای کشف واکسن موثر برای ویروس کرونا را بخرند.

با این حال، فلج شدن فعالیت‌های اقتصادی از عواقب ایجاد محدودیت‌های سنگین کشور‌هاست و دولت‌ها به مرور مجبور به بازگشایی کسب و کار‌ها شده اند.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است نخستین واکسن کرونا اواسط سال ۲۰۲۱ میلادی به بازار عرضه خواهد شد. با این وجود، برخی کشور‌ها مانند آلمان، انگلیس و آمریکا خود را برای واکسیناسیون عمومی در مقابل کووید ۱۹ در ماه ژانویه میلادی آماده کرده اند.


بیشتر بخوانید


شرکت‌های داروسازی نظر دیگری در این باره دارند.

آدار پوناوالا، مدیر اجرایی موسسه سروم هند که بزرگترین تولید کننده واکسن در جهان است در مصاحبه با نشریه آمریکایی فایننشال تایمز اعلام کرد: شرکت‌های داروسازی توانایی تولید واکسن کرونا در ابعاد جهانی آن را در کوتاه مدت ندارند.

او تصریح کرد: در بهترین حالت واکسن مورد نیاز برای واکسیناسیون تمامی مردم جهان تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی تولید خواهد شد. من درک می‌کنم که مردم جهان بسیار خوشبینانه به مسئله یافتن واکسن موثر برای کووید ۱۹ نگاه می‌کنند، اما هیچ شرکت داروسازی در جهان تاکنون نتوانسته است یک واکسن را در ابعاد جمعیت جهان تولید کند.

این مدیر تاکید کرد: در گام نخست ما هنوز به واکسن کرونا دست نیافته ایم و آزمایش‌ها برای یافتن این واکسن همچنان ادامه دارد. با این وجود، حقیقت تلخ این است که حتی پس از کشف واکسن نیز ۴ تا ۵ سال زمان می‌برد که بتوان برای همه جمعیت جهان واکسن کووید ۱۹ را تولید و واکسیناسیون عمومی را به انجام رساند.

هم اینک نزدیک به ۵ میلیون نفر در هند به ویروس کرونا مبتلا شده اند. از این میان، بیش از ۸۱ هزار نفر جان خود را از دست داده اند. دولت هند و به همراه موسسه سروم می‌کوشند به واکسن موثر برای مقابله با این ویروس دست یابند. شرکت سروم هند بزرگترین تولید کننده واکسن جهان محسوب می‌شود و هم اینک در حال توسعه واکسن کرونا است. مالکان این شرکت از اقلیت پارسیان هند و از مهاجران ایرانی زرتشتی هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار