ترامپ توهمات خود برای توافق با ایران را تکرار کرد

رئیس جمهور آمریکا بار دیگر ادعا کرد واشنگتن می‌تواند ظرف یک ماه پس از انتخابات ۳ نوامبر با ایران به توافق برسد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز به مسائل مختلفی از جمله حضور نظامی آمریکا در سوریه، توافق با ایران، شیوع کووید-۱۹ و ترور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی پاسخ داد.

ترامپ درباره حضور سربازان آمریکایی در سوریه مدعی شد زمانی که آمریکا این شانس را داشت که بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را ترور کند، او به دنبال بیرون کردن اسد از سوریه بود اما جیمز متیس، وزیر دفاع سابق آمریکا با این موضوع مخالفت کرد که به استعفای او منجر شد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهارات وقیحانه خود ابوبکر البغدادی را با سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هم ردیف قرار داد و گفت: کشتن ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش و قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران اقدام خوبی بود.

ترامپ در ادامه ادعا‌های خود گفت که می‌توانست همین حرکت را روی اسد پیاده کند.

در سال ۲۰۱۸، رئیس جمهور آمریکا پس از اینکه ارتش سوریه را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی در دوما متهم کرد، ترور رئیس جمهور سوریه را در نظر گرفت.

واشنگتن پس از متهم کردن دولت سوریه به انجام حمله شیمیایی در آوریل ۲۰۱۸، حمله به سوریه را آغاز کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین اظهار کرد که جنگ با داعش یکی از دلایلی است که او می‌خواست متیس پست خود را ترک کند، زیرا به گفته او کار خود را انجام نمی‌داد.

ترامپ در این گفت‌وگو بار دیگر توهمات خود درباره توافق با ایران را مطرح کرد و مدعی شد واشنگتن می‌تواند ظرف یک ماه پس از انتخابات ۳ نوامبر با ایران به توافق برسد؛ توافق دومی که برای آمریکا بسیار خوب خواهد بود.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: با این حال، در صورتی که جو بایدن، معاون رئیس جمهور سابق و نامزد دموکرات‌ها به ریاست جمهوری برسد، ایران جرات ما را خواهد گرفت.

ترامپ تاکید کرد که ایران می‌خواهد تا بعد از انتخابات برای هر توافقی صبر کند و فکر می‌کند روسیه و چین می‌خواهند او دیگر در کاخ سفید نباشد.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد ایران پیش از آنکه مشمول تحریم‌های آمریکا شود، از نظر اقتصادی کاملاً خوب عمل می‌کرد، اما از آنجا که تولید ناخالص داخلی آن‌ها در حال حاضر بسیار پایین است، آن‌ها به توافق نیاز دارند.

او در حالی از توافق با ایران سخن گفت که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با «فاکس‌نیوز» ضمن تکرار گفته‌های بی‌اساس خود علیه ایران، ادعا‌هایی را درباره راه‌اندازی مکانیسم ماشه مطرح کرده بود.

ترامپ همچنین بار دیگر ادعای خود در خصوص ساخت واکسن کرونا را مطرح کرد و گفت: احتمالا آمریکا طی هفته‌های آینده واکسن کووید-۱۹ را به دست آورد.

او منکر این شد که به دلایل سیاسی به افراد فشار می‌آورد تا واکسن ویروس کرونا را آزاد کنند.

ترامپ در ادامه افزود که به محض در دسترس بودن واکسن، دولت آماده تحویل فوری آن به مردم خواهد بود.

ترامپ در این مصاحبه رقیب دموکرات خود را آماج حملات مجدد قرار داد و گفت: در صورت پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری وال استریت سقوط خواهد کرد.

رئیس جمهور آمریکا  اظهار کرد که قیمت‌های بالای سهام برای مردم خوب است و ادعا کرد اقتصاد آمریکا در دوران بایدن آسیب زیادی خواهد دید.

او در ادامه اظهاراتش بایدن را برای افزایش مالیات مورد انتقاد قرار داد و افزود که دموکرات‌ها نیز آرزو دارند که نرخ بهره را که یک فاجعه است، افزایش دهند.

ترامپ در بخش دیگری از اظهاراتش ادعا کرد که کشور‌هایی مانند چین، روسیه و هند محیط زیست را آلوده می‌کنند، در حالی که دولت او از تغییرات اقلیمی جلوگیری می‌کند. ترامپ درباره توافق سبز (Green New Deal) که از طرف حزب دموکرات حمایت می‌شود، اظهار نظر کرد و آن را "اشتباه" خواند که به دلیل هزینه‌های بالا قابل تحقق نیست.

او در خصوص فروش جنگنده اف-۳۵ به امارات هم گفت که با وجود مخالفت رژیم صهیونیستی، مشکلی در فروش هواپیما‌های اف-۳۵ به امارات متحده عربی نخواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۹
اين حرفشو بايد به عنوان دروغ قرن تو تاريخ ثبت كنن
آخرین اخبار