تفاهم‌نامه مرزی با افغانستان برای تسهیل تردد مرزی در میلک منعقد شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: برای رونق پایانه مرزی میلک و تردد بیشتر ناوگان ترانزیتی در این مرز تفاهم‌نامه‌ای با معاون والی نیمروز افغانستان بدین منظور منعقد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ماندانا زنگنه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان در پایان دیدار با معاون والی نیمروز افغانستان که در نقطه صفر مرزی میلک ایران و زرنج افغانستان برگزار شد افزود: مرز میلک برای دو کشور اهمیت زیادی دارد و باید تردد خودروهای دو کشور در این پایانه تسهیل شود و این مهم نیازمند تفاهمه‌هایی میان دو طرف است.

او خاطرنشان کرد: در پایان این دیدار مرزی مقرر شد طرف افغانستانی خودروهای ترانزیتی این کشور را ابتدا چک کرده سپس راهی مرز کنند و در خصوص خودروهای ترانزیتی ایرانی هم مقرر شد باز گشت آنها به کشور را تسهیل کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از طرفی برای تسهیل تردد خودروهای ترانزیتی دو طرف، ساعت تردد مرزی برای این ناوگان در نظر گرفتند و پس سایر خودروها تردد خواهند داشت.

او  بیان کرد: هشت مصوب برای برطرف شدن کمبودها و رونق هر چه بیشتر پایانه مرزی میلک شهرستان هیرمند به تصویب رسید.

زنگنه اظهارداشت: تردد بالای ناوگان در پایانه مرزی میلک ترافیکی ایجاد کرده که این موضوع نارضایتی رانندگان را به همراه داشت از این رو مقرر شد برای کاهش این حجم ترافیک این پایانه مرزی در مدت ۱۰ روز در ماه از ساعت هفت تا ۲۲ شب فعالیت داشته باشد.

او  ادامه داد: با توجه به اینکه سیمان یکی از اصلی‌ترین کالاهای ترانزیتی از سیستان و بلوچستان به افغانستان است مقرر شد در کنار پایانه مکانی ایجاد شود که کامیون‌های حامل این نوع از مصالح ساختمانی در آن ترانشیب انجام دهند و کامیون‌های افغانستان بدون ورود به کشور از همان مکان مجددسیمان را بارگیری کرده و به کشورشان بازگردند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: همچنین در بخش امنیت پایانه مرزی میلک، پیشگیری از تفاهم مرزی با افغانستان برای تسهیل تردد مرزی در میلک و تجمع افراد متفرقه و تخلیه منطقه از خودوهای شخصی نیز مصوباتی مصوب شد که اجرای آن ساماندهی پایانه و سهولت تردد را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار