معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان:

خروج زائران اربعین حسینی از مرز‌های خوزستان امکانپذیر نیست/ زائران به سوی مرز‌ها نروند

حیاتی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین حسینی امسال برگزار نمی‌شود، گفت: خروج زائران از مرز‌های خوزستان امکانپذیر نیست.

ولی‌الله حیاتی معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: براساس اعلام مسئولان کشور عراق و بر حسب تدابیر ستاد مرکزی اربعین و ستاد ملی کرونا، امسال مرز‌های خوزستان و سایر مرز‌های کشور امکانپذیر نیست و مرز‌ها برای تردد افراد بسته هستند.

او افزود: از همه هموطنان و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) خواهشمندیم از برپایی دسته‌های عزاداری و گروه‌های راهپیمایی اربعین حسینی و حرکت به سوی مرز‌های خوزستان به دلیل ممنوعیت و خودداری از پذیرش زائران خارجی از سوی کشور عراق خودداری کنند.

حیاتی اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزار نشدن مراسم راهپیمایی اربعین حسینی، هیچگونه موکب و زیرساختی خدمات رسانی در مرز‌های خوزستان و سایر مرز‌های کشور برای زائران تدارک دیده نشده است، بنابراین تاکید می‌کنیم از رفتن به سوی مرز‌های شلمچه و چذابه خودداری کنند، چون تحت هیچ شرایطی امکان خروج از کشور و زیارت عتبات عالیات و امام حسین (ع) وجود ندارد.

معاون امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان بیان کرد: از سوی دیگر کشور عراق خود را از پذیرش زائر معذور کرده و این مهم را به مردم ساکن این کشور نیز اعلام کرده است، امیدواریم مردم و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) همکاری لازم در این زمینه به دلیل بیماری کرونا را داشته باشند تا شاهد بروز مشکلاتی در این رابطه نباشیم.

او ادامه داد: برگزاری مراسم‌های اربعین حسینی در شهر‌های استان خوزستان با رعایت نکات و شیوه نامه‌های بهداشتی بلامانع است، اگرچه از تجمعات و حرکت هیات‌های عزاداری جلوگیری بعمل می‌آید.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
راهی...
۱۱:۱۲ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
منم باید برم...
Iran (Islamic Republic of)
علیم
۱۰:۱۵ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
اربعین درپیش است ولی دقت کردید هیچ خبری از تفرقه میان ایران و عراق،کتک خوردن فلان ایرانی در عراق،یا مثلا توهین چنتا عراقی توی بازار ایران به فلان مغازه تو اهواز یا فلان شهر شنیده نمیشه؟
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۰۰ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
دقیقا مانند اتفاقات سریال مختار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۹ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
مگه مردم دیوونه شدن بخان همچین کاری بکنن ما خوزستانیها نمیذاریم کسی بیاد بیخیال شید ... جون آدما از هر چیزی مهمتره