۵۲ درصد از مبتلایان به کرونا در استان قزوین مرد هستند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر ۴۸ درصد از مبتلایان به کرونا در استان زن و ۵۲ درصد مرد هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، پیمان نامدار سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: روند بیماری کرونا در بین زنان روبه افزایش است و در حال حاضر ۴۸ درصد مبتلایان زن و ۵۲ درصد مرد هستند.

نامدار افزود: ۴۰ درصد مبتلایان به کرونا زنان خانه دار هستند و بعد از آن‌ها بازنشستگان، کارگران و کارکنان کارخانه ها، کارمندان و کادر درمانی به ترتیب بیشتر آمار ابتلا را دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت کرونا در قزوین، تاکستان و بوئین زهرا قرمز، در البرز نارنجی و در آوج و آبیک هم زرد است.

پیمان نامدار افزود: در نظر سنجی از مبتلایان به کرونا مشخص شده است که بیشتر این افراد از ماسک استفاده نمی‌کرده اند و با افراد کرونایی در تماس بوده اند.

وی ادامه داد: مراجعه به بانک‌ها و مراکز شلوغ، حضور در مهمانی‌های بیش از ده نفر، عروسی‌ها و عزاداری‌ها و سفر از دیگر دلایل ابتلا به این بیماری است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: بیماری کرونا حداقل دو سال با مردم هست و باید موازین بهداشتی را با شدت رعایت کرد چرا که تعطیل کردن و قرنطینه آسیب‌ها و فشار‌های اقتصادی را تشدید می‌کند.

نامدار با اشاره به ظرفیت مراکز درمانی استان گفت: در شروع بیماری کرونا ۴۰۰ تخت بیمارستانی و ۴۰ تخت ویژه برای بیماران کرونایی اختصاص داده شد و اولین بیمارستان صحرایی و نقاهتگاه را راه اندازی کردیم تا شرایط را مدیریت کنیم.

وی افزود: در مرحله اول بیماری این ۴۰۰ تخت‌ها بیمارستانی پر نشد و نهایت ۳۶۰ بیمار کرونایی بستری داشتیم، اما با افزایش بیماران کرونایی در حال حاضر ۳۰ درصد از ظرفیت بیمارستان تامین اجتماعی به این بیماران اختصاص داده شده است و تمام بیمارستان‌های خصوصی استان هم با در نظر گرفتن بخش ویژه آماده پذیرش بیماران کرونایی هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: بخش‌های دیگر بیمارستان‌ها نیز فعال است و شهروندان اطمینان داشته باشند که بخش بیماران کرونایی در مراکز درمانی ایزوله و مجزا است.

نامدار با اشاره به مراکز درمانی دیگر شهرستان‌های استان هم گفت: هنوز دارویی برای درمان قطعی این بیماری وجود ندارد و تمام دارو‌ها به صورت آزمایشی و خدمات در همه مراکز درمانی استان یکسان است و نیازی به انتقال بیماران از دیگر شهرستان‌ها به قزوین نیست.

وی در ادامه به بازگشایی مدارس اشاره و بیان کرد: اگر در مدرسه سیستم تهویه مناسب نباشد آموزش باید به صورت غیر حضوری باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.