در هفته دفاع مقدس؛

حماسه‌های یک حدیث چهل‌ساله بازخوانی می‌شود

مدیر‌کل کانون پرورش فکری گیلان گفت: حماسه‌های یک حدیث چهل‌ ساله همزمان با هفته دفاع‌ مقدس بازخوانی می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اسفندیار ضیائی، مدیر‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان گفت: ویژه‌برنامه‌های چهل‌سالگی دفاع‌ مقدس با شعار "ما قوی هستیم" همزمان در فضای حقیقی و مجازی برگزار‌می‌شود.

او افزود: روایت حدیث حماسه‌آفرینی نقش‌آفرینان صیانت از مرز‌های فکری و جغرافیایی ایران اسلامی و بازنمایی رشادت‌های بی‌پایان دلیرزنان و مردان ایران اسلامی از اهداف برگزاری ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس کانون است.

مدیر‌کل کانون پرورش فکری گیلان با اشاره به اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی با رعایت دستور‌العمل‌های بهداشتی در مراکز فرهنگی هنری و بر بستر فضای مجازی اظهار داشت: این فعالیت‌ها در انجمن‌های تخصصی این مجموعه‌ی فرهنگی نیز با جدیت هرچه بیشتر دنبال خواهد شد.

ضیائی از اجرای ویژه‌برنامه "ایستاده در سنگر" به‌منظور آگاهی افزون‌تر آینده‌سازان از پیشینه افتخار آمیز انقلاب، شریک‌سازی نسل کودک و نوجوان در بازخوانی رخداد‌های هشت سال دفاع مقدس و نهادینه‌سازی فرهنگ جهاد و شهادت خبر داد و گفت: این مراسم با گشایش پایگاه مقاومت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در اداره‌کل کانون پرورش فکری استان گیلان همراه خواهد بود.

رونمایی از مجموعه آثار ادبی اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پروررش فکری کودکان و نوجوانان استان‌های گیلان و قم با عنوان "مثلِ باران" و مجموعه شعر نوجوان تحت عنوان "نامه‌های عمو ابراهیم" از حمیرا خدا بنده، کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی کانون‌گیلان از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس امسال است.

در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ۳۱ شهریور تا ۶ مهر ماه، هفته دفاع مقدس نامگذاری شده و امسال نیز چهل سالگی این حماسه‌آفرینی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.