ورود بیش از ۴۷۵ هزار کرمانشاهی به بازار سرمایه

سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به ورود بیش از ۴۷۵ هزار کرمانشاهی به بازار سرمایه از ابتدای امسال تاکنون، گفت : در این مدت حدود هزار میلیارد تومان نقدینگی مردم استان وارد بورس شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محمد بهمن سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه با اشاره به وضعیت فعالیت بازار سرمایه در استان کرمانشاه گفت : از حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی که در پنج ماهه امسال وارد بورس شده سهم کرمانشاه نزدیک به هزار میلیارد تومان معادل ۲.۵ درصد کشور است.

او ارزش معاملات صورت گرفته در بورس منطقه‌ای کرمانشاه در پنج ماهه اول امسال را حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان برآورد کرد و گفت : این رقم بسیار قابل توجه است و اگر به خوبی از آن استفاده شود می‌تواند جایگزین مناسبی برای تامین نقدینگی مورد نیاز شرکت‌ها از طریق تسهیلات بانکی باشد.

سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه درباره وضعیت کد‌های معاملاتی فعال استان افزود: هم اکنون حدود ۵۷۸ هزار و ۹۲۶ کد معاملاتی در استان داریم که نشان می‌دهد نزدیک به ۳۰ درصد جمعیت کرمانشاه در بازار سرمایه فعالیت دارند.

بهمن تعداد کد‌های معاملاتی که امسال ایجاد شده را نیز ۴۷۵ هزار و ۲۲۴ مورد اعلام کرد و افزود: سهام عدالت تاثیر بسزایی در افزایش تعداد کد‌های معاملاتی داشته است.

او تعداد کد‌های معاملاتی که اکنون در کشور فعال است را ۵۲ میلیون کد معادل نزدیک به ۶۵ درصد جمعیت کشور برآور و ادامه داد: درصد جمعیت فعال در بازار سرمایه استان کرمانشاه به نسبت کشور پایین‌تر است و البته برخی از استان‌های همجوار ما درصد پایین‌تری هم دارند.

آموزش را با جدیت دنبال می‌کنیم

سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت: فرهنگسازی درباره ظرفیت بازار سرمایه با همکاری کارگزاری‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش تعداد سهام‌داران بورس استان داشته باشد.

بهمن از نقش مهم آموزش برای ورود افراد به بازار سرمایه هم یاد کرد و افزود: در همین راستا برنامه‌های متعدد آموزشی در نظر گرفته ایم که به زودی اجرایی خواهد شد.

او برپایی دوره‌های آموزشی کوتاه مدت به صورت وبینار در دانشگاه‌ها را یکی از مهمترین این برنامه‌ها دانست که با آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها اجرایی می‌شود.

بهمن ادامه داد: دوره‌های آموزشی بورس منطقه‌ای کرمانشاه نیز به صورت رایگان هر ماه دو جلسه برگزار می‌شود و در هر دوره حدود ۳۰۰ نفر در این دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند که عمدتا آموزش‌های مقدماتی است.

سرپرست بورس منطقه‌ای کرمانشاه گفت: امکان دریافت آموزش‌های تخصصی برای افراد از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای و آموزشگاه‌ها نیز وجود دارد.

او ادامه داد: رایزنی‌هایی با صدا و سیما داشتیم که اطلاعات بازار سرمایه را به صورت مستمر ارائه کنند.

او افزود: برنامه‌هایی هم برای آموزش خانواده‌های کارکنان دستگاه‌ها و سازمان‌ها داریم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.