تحقیقات دانشمندان آمریکایی نشان می‌دهد کودکان اقلیت‌های این کشور در مقابل کووید ۱۹ آسیب پذیرتر هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جهان هنوز هم در شوک همه گیری ویروس کرونا قرار دارد. تحقیقات متعدد دانشمندان در اقصی نقاط جهان هر روزه ابعاد جدیدی از رفتار کووید ۱۹ را نمایان می‌کند. مطالعات دانشمندان آمریکایی بر روی کودکان، تاثیر عوامل محیطی و دسترسی به امکانات بهداشتی بر روی نرخ مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا را آشکار کرد.

بر این اساس، مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌های آمریکا با صدور گزارشی اعلام کرد: تحقیقات نشان می‌دهد کودکان کمترین آسیب پذیری را در مقابل ویروس کرونا دارند و کووید ۱۹ به ندرت در این گروه سنی کشنده است. با این حال، این تمام ماجرا نیست. تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد، احتمال مرگ و میر در کودکان اقلیت‌ها رنگین پوست در آمریکا به صورت نامتناسبی بیشتر از کودکان سفید پوست است.

این گزارش تاکید دارد کودکان و نوجوانان اقلیت‌ها در جامعه آمریکا به صورت نامتناسبی در مقابل ویروس کرونا آسیب پذیر هستند. کودکان، نوجوانان و جوانان ۱۸ تا ۲۰ ساله اقلیت‌های قومی و نژادی به دلیل آنکه تحت شرایط بهداشتی پایین تری قرار دارند نرخ مرگ و میر بالاتری پس از ابتلا به کووید ۱۹ دارند.

این گزارش زمانی تهیه شده است که آمار قربانیان کرونا در آمریکا ۱۹۰ هزار نفر بوده است. از این آمار، تنها ۰.۰۸ درصد قربانیان (۱۲۱ مورد) را افراد زیر ۲۱ سال تشکیل می‌داد. همچنین آمار‌های جدیدتر نشان می‌دهد ۳۷۷ فرد زیر ۲۴ سال در آمریکا جان خود را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده است.

همچنین از میان بیش از ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار فرد مبتلا به کرونا در آمریکا، تنها ۳۹۱ هزار نفر از آن‌ها را افراد زیر ۲۱ سال تشکیل می‌دهند. افراد زیر ۲۱ سال، ۲۶ درصد کل جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند، اما تنها ۸ درصد کل مبتلایان به کرونا به این گروه سنی تعلق دارد.

با این حال، سیاه پوستان، لاتین تباران و بومیان آلاسکا و بومیان آمریکایی (سرخ پوستان) به صورت نامتناسبی به این ویروس مبتلا و در مقابل آن آسیب پذیر هستند. از ۱۲۱ فرد زیر ۲۱ سال که تاکنون در این کشور جان خود را از دست داده است، ۴۴ درصد آن‌ها لاتین تبار، ۲۹ درصد سیاه پوست و ۸ درصد بومیان و سایر اقلیت‌ها بوده است. با آنکه این اقلیت‌ها در مجموع تنها ۴۰ درصد جمعیت ۳۳۰ میلیون نفری آمریکا را تشکیل می‌دهند، ۷۵ درصد آمار تلفات افراد زیر ۲۱ سال مربوط به آن‌ها بوده است.

متخصصان می‌گویند این عدم تناسب در آمار تلفات کرونا نشان دهنده نداشتن دسترسی به خدمات درمانی و داشتن بیماری‌های زمینه‌ای است. تنها ۲۵ درصد تلفات کرونا در افراد زیر ۲۱ سال مربوط به انسان‌های سالم بوده است، این در حالی است که ۷۵ درصد از این افراد دستکم یک بیماری زمینه‌ای داشته اند.


بیشتر بخوانید


اگر چه تحقیقات نشان داده است کودکان کمترین آسیب پذیری را در مقابل ویروس کرونا دارند، اما دانشمندان می‌گویند کودکان می‌توانند ناقلان خاموش ویروس کرونا در جامعه باشند.

بر این اساس، تحقیقات جدید دانشمندان کره جنوبی بر روی ۹۱ کودک مبتلا به کرونا در ۲۲ بیمارستان نشان داد بیشتر این کودکان هیچ کدام از علائم بیماری را از خود نشان نداده اند. زمانی ابعاد موضوع پیچیده می‌شود که یافته‌ها نشان می‌دهد ویروس کرونا می‌تواند ۳ هفته یا بیشتر در مخاط بینی کودکان باقی بماند. این کودکان به طور فعال ناقلان خاموش ویروس کرونا در جامعه هستند و این موضوع تهدید بزرگی در راه مبارزه و کنترل شیوع کووید ۱۹ در جامعه است.

محققان بیمارستان ماساچوست آمریکا نیز پیش‌تر تایید کرده بودند میزان ویروس کرونا در مجاری تنفسی کودکان بسیار بیشتر از بزرگسالان است و از همین رو آن‌ها قدرت بیشتری برای انتقال ویروس دارند.

از سوی دیگر، جدیدترین یافته‌ها نشان می‌دهد کودکان نیز ممکن است در مقابل این ویروس در خطر باشند. تحقیقات جدید بر روی کودکان و نوجوانان نشان می‌دهد برخی از این قشر سنی در مقابل کرونا آسیب پذیری بیشتری دارند. دانشمندان آمریکایی اعلام کردند کودکان و نوجوانانی که دخانیات استعمال و یا از سیگار الکتریکی استفاده می‌کنند، ۷ برابر بیشتر از سایر همسالان خود در مقابل ویروس کرونا آسیب پذیر هستند.

محققان اعلام کردند افراد پس از مصرف دخانیات و به ویژه سیگار الکتریکی که متاسفانه در میان نوجوانان رواج دارد، دچار آسیب ریوی می‌شوند. مواد شیمیایی در دخانیات همزمان با تاثیر مخرب بر ریه ها، سیستم قلبی – عروقی بدن را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. این موضوع منجر به آسیب پذیری فرد در مقابل ویروس کرونا فارغ از هر سنی که داشته باشد، می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار