بسته اخبار انتظامی کرمان؛

کلاهبرداری با طرح سیمکارت شاد/ دوستی خاله خرسه با سرقت طلاها

با بسته اخبار انتظامی امروز ۲۶ شهریور ماه ۹۹ با سایت باشگاه خبرنگاران جوان همراه باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، در بسته اخبار انتظامی امروز چهارشنبه ۲۶ شهریور ماه ۹۹ می‌خوانیم.

افراد با اراده، کمتر گرفتار برخی مسائل و آسیب‌ها می‌شوند

رئیس اداره برآورد معاونت اجتماعی پلیس استان کرمان در جمع کارکنان کادر و وظیفه مجموعه هوانیروز گفت: این موضوع که افراد دارای شخصیت جرات مندانه و با اراده کمتر گرفتار آسیب‌های فردی و اجتماعی می‌شوند، نشانگر نقش خودمداری و قدرت نه گفتن در مقابل پیشنهادات غلط است.

سرهنگ حجت امام علینژاد افزود: در این میان قشر جوان بیش از دیگر اقشار اجتماعی در معرض خطر هستند؛ چرا که مهارت‌های کنترل فردی و اجتماعی قوی برای رویارویی با پیشنهادات غلط گروه دوستان ندارند.

او خدمت سربازی را یک موقعیت خوب برای تقویت باور‌های دینی و همچنین فراگیری برخی مهارت‌های خودمراقبتی دانست و گفت: شاید بسیاری از افراد در این زمان به سبب دوری از محیط خانه و خانواده گرفتار وسوسه‌های گروه دوستان برای گرایش به اعتیاد شوند که لازم است، قدرتمندانه و همچون افراد دارای تیپ شخصیتی جرات مندانه با این مسئله روبرو شوند و با جدیت به این پیشنهاد مهلک"نه"بگویند.

شناسایی و دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان در بم

فرمانده انتظامی بم از شناسایی یک نوجوان ۱۷ ساله که با هدایت کاربران به درگاه‌های جعلی بیش از ۲۰۰ میلیون ریال از حساب‌های بانکی مختلف برداشت کرده بود، خبر داد.

سرهنگ اکبر نجفی افزود: در پی شکایت چندین نفر از شهروندان مبنی بر برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی آنان، کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات تخصصی موفق شدند عامل این برداشت‌ها که یک نوجوان ۱۷ ساله بود را شناسایی و با هماهنگی قضایی دستگیر کنند.

او تصریح کرد: در بازجویی انجام شده از این متهم، مشخص شد وی با راه اندازی یک سایت همسر یابی و ارسال لینک آن از طریق شبکه‌های اجتماعی و پیام‌های کوتاه، کاربران را به درگاه جعلی بانک هدایت و پس از دسترسی به اطلاعات کارت‌های بانکی آن ها، اقدام به برداشت ۲۰۰ میلیون ریال از حساب بیش از ۵۰ نفر در نقاط مختلف کشور کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بم با اشاره به تکمیل تحقیقات و معرفی این متهم به مراجع قضایی به شهروندان توصیه کرد: در بهره برداری از امکانات و برنامه‌های متعدد فضای مجازی نسبت به محتوای اغوا کننده و پیشنهادات فریبنده‌ای که با عناوین مختلف در این فضا درج و منتشر می‌شوند، هوشیار باشند و اینگونه محتوا را دنبال نکنند.

دوستی خاله خرسه با سرقت طلا‌ها

رئیس پلیس آگاهی استان کرمان گفت: خانمی که پس از چندین سال آشنایی و دوستی با یک خانم دیگر، وی را به یک مکان خلوت کشانده و با همدستی چند مرد طلا‌های او را به سرقت برده بود، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ یدالله حسن پور در تشریح این خبر گفت: در پی طرح شکایت یک خانم میانسال مبنی بر زورگیری و سرقت طلاهایش، موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: در رابطه با این پرونده، مشخص شد خانمی که با شاکی طی چندین سال دوست و آشنا بوده، وی را با نقشه قبلی و با طرح یک بهانه به یک مکان خلوت کشانده و با همدستی یک خانم دیگر و ۲ مرد اقدام به زورگیری و سرقت طلاهایش کرده است.

سرهنگ حسن پور بیان داشت: در این زمینه، کارآگاهان پلیس‌آگاهی با تلاش شبانه روزی و انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند سرنخ‌هایی در رابطه با هویت و مخفیگاه سارقان به دست آورده و در ادامه ضمن هماهنگی قضایی هر ۴ سارق را دستگیر کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به کشف ۱۱۰ گرم طلای مسروقه از سارقان و تحویل آن‌ها به فرد مالباخته تصریح کرد: اگر به هر شکلی با اینگونه نقشه‌های مجرمانه و تله‌های فریبکارانه روبرو شدیم، بهتر است با یک عکس العمل هوشمندانه از قربانی جرم شدن جلوگیری و سریعاً با ۱۱۰ تماس بگیریم.

شهروندان مراقب کلاهبرداری با طرح سیمکارت شاد باشند

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان با اشاره به استمرار جلسات آموزشی پلیس برای والدین در طول سال تحصیلی از شهروندان خواست: مراقب هرگونه کلاهبرداری با ارائه سیمکارت شاد و سایر طرح‌های حوزه آموزش مجازی باشند.

کوروش احمدیوسفی در این خصوص گفت: در سال تحصیلی جدید به سبب رعایت موازین بهداشتی مقابله با کرونا با رویکرد‌های جدیدی در فعالیت مدارس و نحوه ارائه آموزش‌های تحصیلی روبرو هستیم.

او افزود: در این رابطه یکی از روش‌های مطرح شده از سوی متولیان حوزه آموزش، ارائه سیمکارتی به والدین برای دنبال کردن موازین آموزشی از بستر فضای مجازی است که هم اکنون شاهد روند اعطای این سیمکارت به خانواده‌ها از طریق دفاتر خدمات الکترونیک هستیم.

معاون اجتماعی پلیس استان گفت: این درحالیست، در این میان عده‌ای افراد سودجو و فرصت طلب نیز با ارسال پیامک در فضای مجازی و یا حضور در جلوی مدارس با تبلیغاتی دروغین با عنوان طرح سیمکارت شاد از افراد می‌خواهند که اطلاعات محرمانه خود را در اختیار آنان قرار دهند و با ارسال لینک‌هایی در فضای مجازی و درخواست اطلاعات کارت افراد، حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند که در این زمینه به والدین و خانواده‌ها توصیه می‌شود برای دریافت این سیمکارت و سایر خدمات ارائه شده مرتبط با آموزش دانش آموزان صرفا از طریق دفاتر و مراکز تعین شده و مجاز اقدام و هیچ گاه به اینگونه پیشنهادات توجه نکنند.

کشف ۲۰۳ کیلوگرم تریاک از منزل یک قاچاقچی در نرماشیر

فرمانده انتظامی شهرستان نرماشیر در تشریح این خبر گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی با انجام کار اطلاعاتی از دپوی محموله مواد مخدر در منزل یک قاچاقچی در یکی از روستا‌های این شهرستان مطلع شدند.

سرهنگ رضا زید آبادی افزود: دراین رابطه ماموران با توجه به حساسیت موضوع، بلافاصله وارد عمل شده و پس از شناسایی محل دپوی مواد، ضمن هماهنگی قضایی از این منزل ۲۰۳ کیلوگرم تریاک را کشف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه اقدامات لازم برای شناسایی و دستگیری افراد مرتبط با این قاچاقچی ادامه دارد، بیان داشت‌: مبارزه و برخورد با قاچاقچیان و توزیع کنندگان مواد مخدر به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی و نجات نسل جوان از این معضل خانمان سوز از اولویت اصلی پلیس و مطالبات به حق مردم است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار