مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان:

همکاری حاشیه نشینان زاهدان سبب اجرای سریع طرح ساماندهی حاشیه نشینی می‌شود

منبتی گفت: همکاری حاشیه نشینان زاهدان با بنیاد مسکن سبب اجرای سریع طرح ساماندهی حاشیه نشینی در این شهرستان می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، خلیل منبتی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: طرح باز آفرینی در حوزه شهرهای زاهدان و چابهار از جمله طرح‌های بزرگ ملی است که در صورت تحقق آن به الگوی کارآمد در حوزه باز آفرینی شهری و بافت‌های فرسوده تبدیل خواهد شد.

او عدم توسعه یافتگی، نبود امکانات مناسب، پراکندگی و عدم زندگی در یک سکونت مطلوب را از جمله مشکلات بافت‌های ناکارآمد دانست و افزود: رییس جمهوری تاکید فراوانی در توسعه باز آفرینی شهری و ارتقا توسعه بافت‌های ناکارآمد دارند و اقدامات مناسبی در این حوزه انجام شده و در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان همکاری مردم در این بخش را بسیار مهم دانست و گفت: در فاز اول بافت فرسوده شهر زاهدان ۱۴ هزار و ۶۵۰ قطعه در مناطق شیرآباد، قاسم آباد، دایی آباد، بابایان، خلیل آباد، حاجی آباد و منطقه کارخانه نمک شهر زاهدان شناسایی شده که از این تعداد هشت هزار و ۴۷۵ مورد همکاری کردند و ۶ هزار و ۱۷۵ مورد همکاری نکردند.

او  با بیان اینکه ۱۰ هزار و ۸۳۴ خانوار از مجموع قطعاتی که همکاری کردند شناسایی شدند بیان کرد: علت این افزایش خانوار به نسبت قطعات همکاری، حضور چند خانوار در یک قطعه بوده است.

منبتی اظهارداشت: طی چند ماه اخیر ۱۱۲ مورد معرفی به بانک انجام شده که از این تعداد ۳۱ مورد موجب انعقاد قرار داد و ۳۷ مورد نیز در حال ساخت است.

او بیان کرد: ۵۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با ۲۵ میلیون تومان وام بلا عوض به مناطق فرسوده تعلق می‌گیرد و همچنین دریافت پروانه، سند، طراحی، نظارت و معماری نیز به صورت رایگان انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن سیستان و بلوچستان بیان کرد: ۱۷۴ هزار و ۳۵۰ متر مربع تسریع و آماده سازی معابر، ۳۴ هزار متر مکعب حمل مصالح، ۱۰۷ هزار و ۱۰۰ متر مربع زیرسازی، ۶۲ هزار و ۶۵۹ متر مکعب خاک برداری، چهار هزار و ۷۶۰ متر طول جو و جدول کشی، ۴۶ هزار و ۳۰۰ متر مکعب خاک ریزی، ۷۲ حلقه چاه، ۳۲ هزار و ۱۵۰ متر مکعب جمع آوری نخاله از یک زمین ۱۰ هکتاری، ۳۲۳ متر طول کانال کشی، ۱۲ هزار متر مربع آسفالت، ۲ هزار و ۳۸۰ متر طول پیاده رو سازی تاکنون در شهر زاهدان انجام شده است.

او سرعت کار در حوزه بافت فرسوده را منوط به همکاری مردم دانست و افزود: همه ساکنان مناطق شناسایی شده با مراجعه به مراکز بنیاد مسکن از این فرصت ایجاد شده استفاده کنند.

منبتی اظهارداشت: متاسفانه مقوله فرهنگ آن‌گونه که باید تاکنون در سیستان و بلوچستان توجه نشده و نیاز است همگان بویژه اصحاب رسانه و هنر به این موضوع بیشتر بپردازند.

او لازمه توسعه و آبادانی یک جامعه را توجه به کار فرهنگی دانست و ادامه داد: تا زمانی که به این امر آنگونه که شایسته است توجه نشود هر اندازه اقدام عملیاتی نیز انجام شود شاهد آبادانی نخواهیم بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان بیان کرد: نریختن زباله در خیابان، مراقبت از لوازم رفاهی عمومی، عدم رها کردن آب در کوچه و خیابان مصادیق ساده اما مهم فرهنگی است که در کمتر جایی از استان‌های دیگر مشاهده می‌شود.

او  تصریح کرد: باید همه افراد در جامعه و محیطی که زندگی می کنند خود را مسوول بدانند و با هر گونه رفتار ناهنجار مقابله و رفتار هنجار را ارج نهند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار