بسته اخبار حوادث ۲۶ شهریورماه ۹۹؛

آدم ربایی در پی اختلافات مالی در زاهدان / برخورد مرگبار پژو پارس با کامیون محورخاش-زاهدان

مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۶ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  مهم‌ترین حوادث امروز چهارشنبه ۲۶ شهریورماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

آدم ربایی در پی اختلافات مالی در زاهدان / علاملان آدم ربایی شناسایی و تلاش برای دستگیری آن‌ها ادامه دارد

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان گفت: عاملان آدم ربایی شهر زاهدان با پیگیری مجدانه پلیس شناسایی و تلاش برای دستگیری آن‌ها ادامه دارد.

 سرهنگ "حمیدرضا اکبری" فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان  گفت: صبح روز گذشته در پی وقوع یک فقره آدم ربایی در یکی از محلات شهر زاهدان، توسط چند فرد مسلح ناشناس، که کلیپ آن در فضای مجازی منتشر و باعث تکدر خاطر شهروندان شد، موضوع شناسایی و دستگیری عاملان این اقدام به طور جد در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او  افزود: بلافاصله تحقیقات مجدانه کارآگاهان پلیس آگاهی برای دستگیری عاملان این اقدام و آزاد سازی فرد ربوده شده آغاز، که در نتیجه تحقیقات صورت گرفته هویت آدم ربایان معلوم، و مشخص شد که آن‌ها به دلیل اختلافات مالی با فرد ربوده شده دست به این اقدام زده و این فرد را برای دریافت طلب مالی خود گروگان گرفته اند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان خاطر نشان کرد: تلاش و پیگیری مستمر مأموران انتظامی برای دستگیری آدم ربایان و آزاد سازی فرد ربوده شده ادامه دارد که به محض حصول نتیجه اطلاع رسانی خواهد شد.

برخورد خونین پژو پارس با کامیون

تصادف پژو پارس با کامیون در محور "خاش –زاهدان" ۲ کشته و ۲ مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ "کشواد بهروزی زاده  گفت: روز گذشته برابر اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک فقره تصادف در کیلومتر ۸۰ محور "خاش" به "ایرانشهر" بلافاصله مأموران انتظامی و عوامل امدادی به محل حادثه اعزام شدند.

او  افزود: با حضور مأموران در محل حادثه مشخص شد یک دستگاه خودروی پژو پارس با ۴ سرنشین به شدت با یک دستگاه کامیون بنز برخورد که طی آن راننده و یکی از سرنشینان خودروی پژو پارس به علت شدت جراحات وارده در دم جان باختند و ۲ سرنشین دیگر آن نیز مجروح و با کمک نیرو‌های امدادی به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس پلیس راه شمال استان تصریح کرد: برابر نظریه کارشناس تصادفات پلیس راه علت تامه این تصادف تجاوز به چپ خودرو‌ی پژو پارس اعلام شده است.

دستگیری یک سارق با ۱۱ فقره سرقت در دلگان

فرمانده انتظامی دلگان از دستگیری سارق حرفه‌ای سیم برق با ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "غلامرضا نورا  اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم برق در سطح شهرستان دلگان، دستگیری سارق یا سارقین در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود:ماموران پلیس آگاهی و کلانتری ۱۱ شهرستان دلگان با انجام اقدامات پلیسی و اطلاعاتی یک متهم ۳۴ ساله را در این خصوص شناسایی و با هماهنگی قضائی او را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان دلگان با اشاره به کشف یک دستگاه موتورسیکلت مسروقه به همراه ۳۰۰ میلیون ریال اموال سرقتی دیگر در بازرسی از مخفیگاه سارق تصریح کرد: این متهم که پس از انتقال به پلیس آگاهی و رو به رو شدن با ادله محکم پلیس، چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت در تحقیقات تکمیلی به ۱۱ فقره سرقت شامل ۸ فقره سیم و کابل، ۲ فقره سرقت احشام و یک فقره سرقت موتورسیکلت در سطح شهرستان اعتراف کرد.

سرهنگ نورا گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف سوخت قاچاق در"زابل"

فرمانده انتظامی شهرستان "زابل" از کشف ۲۳ هزار لیترنفت کوره در بازرسی از یک دستگاه کشنده نفتکش خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: مأموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور"زابل-هیرمند" به یک دستگاه تریلی نفتکش مشکوک و با علائم هشدار دهنده آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه مأموران در بازرسی از این تریلی ۲۳ هزار لیتر نفت کوره خارج از شبکه قانونی توزیع را کشف کردند، خاطر نشان کرد: در این رابطه یک متهم ۳۵ ساله دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل در خاتمه با تأکید بر استمرار طرح‌های عملیاتی مبارزه با قاچاق سوخت به صورت برنامه ریزی شده در تمام نقاط شهرستان، افزود: سعی و تلاش پلیس بر این است که با همکاری و همدلی مردم و دیگر سازمان‌های مرتبط با این پدیده که یکی از عوامل اصلی اخلال در نظام اقتصادی کشور است مقابله شود.

دستگیری ۷ سارق با ۱۱ فقره سرقت در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری ۷ سارق حرفه‌ای با یک میلیارد ریال اموال مسروقه و ۱۱ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حیدرعلی کیخائی مقدم گفت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف پیشگیری از وقوع انواع سرقت در سطح شهر چابهار، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار واحد‌های مختلف انتظامی شهرستان قرار گرفت.

او  افزود: در این رابطه مأموران انتظامی کلانتری ۱۱ و ۱۲ چابهار با انجام یک سری اقدامات تخصصی، موفق شدند ۳ سارق موتورسیکلت، ۲ سارق منزل، یک سارق مغازه و یک سارق مسلح تلفن همراه را شناسایی و درچند عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار با اشاره به کشف بیش از یک میلیارد ریال اموال مسروقه در مخفیگاه سارقان بیان کرد: متهمان در تحقیقات تکمیلی پلیس، تا کنون به ۱۱ فقره سرقت در سطح شهرستان اعتراف کرده اند.

سرهنگ کیخائی مقدم با اشاره به تکمیل پرونده متهمان و تحویل آن‌ها به مراجع قضائی از شهروندان خواست: با مراقبت از اموال خود و با استفاده از تجهیزات ایمنی ضد سرقت، و همچنین با کاربردی کردن هشدار‌های پیشگیرانه پلیس سهم خود را در راستای پیشگیری از سرقت و ارتقاء امنیت در جامعه ایفا کنند.

انهدام باند ۴ نفره سارقان مسلح خودرو در زاهدان

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان از شناسایی و دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان مسلح خودرو در شهرستان زاهدان خبر داد.

سرهنگ" ابراهیم ملاشاهی" رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان  گفت: در پی وقوع ۲ فقره سرقت مسلحانه خودرو، در سطح شهرستان زاهدان، موضوع شناسایی و دستگیری سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

او افزود: در تحقیقات اولیه کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی، مشخص شد عاملان این سرقت‌ها که تعدادی جوان مسلح به سلاح کلت کمری بودند در ساعات پایانی شب بوسیله یک دستگاه پژو ۴۰۵ نوک مدادی با پرسه زنی در محلات خلوت و حاشیه‌ای شهر زاهدان جلو خودرو‌های عبوری را مسدود، و پس از ضرب و شتم رانندگان، خودرو‌های آن‌ها را سرقت می‌کردند.

سرهنگ ملاشاهی بیان داشت: با وقوع این سرقت‌ها و جو نا امنی ایجاد شده سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات استان نیز برای دستگیری اعضای این باند به یاری پلیس شتافتند که در نتیجه این همکاری و طی یک سری اقدامات تخصصی هویت سارقان که ۴ چهار جوان ۲۳ تا ۲۸ ساله بودند شناسایی شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در نهایت روز گذشته طی چند عملیات ضربتی و هماهنگ این ۴ سارق در نقاط مختلف شهر زاهدان دستگیر و به پلیس آگاهی استان منتقل شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان سیستان و بلوچستان گفت: در بازرسی از مخفیگاه سارقان علاوه بر توقیف ۲ دستگاه خودروی پژو ۴۰۵ مورد استفاده آن‌ها در این سرقتها، تعداد ۸ دستگاه گوشی تلفن همراه مسروقه بهمراه ۲ قبضه کلت کمری و مقادیری مهمات جنگی کشف شد.

او  با اشاره به اینکه این سارقان تا کنون به ۲ فقره سرقت مسلحانه خودرو طی یک ماه گذشته در شهرستان زاهدان اعتراف کرده اند بر عزم جدی پلیس در برخورد با سارقان و بر هم زنندگان امنیت عمومی تأکید و از شهروندان خواست اخبار و اطلاعات خود را در این خصوص با تماس ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

دستگیری سارق مغازه با ۶ فقره سرقت در "چابهار"

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار از دستگیری سارق حرفه‌ای مغازه با ۶ فقره سرقت در این شهرستان خبرداد.

سرهنگ "حیدر علی کیخائی مقدم گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه در سطح شهرستان چابهار، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او  افزود: با انجام اقدامات تخصصی پلیس یک سارق حرفه‌ای و سابقه دار شناسایی و متهم با هماهنگی قضائی در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ کیخائی مقدم با اشاره به کشف مقدار ۳۰۰ میلیون ریال اموال مسروقه در مخفیگاه این سارق اظهار داشت: این متهم ۳۸ ساله که پس روبه رو شدن با ادله پلیس چاره‌ای جز اعتراف به فعالیت بزهکارانه خود نداشت، در تحقیقات تکمیلی به ۶ فقره سرقت مغازه در سطح شهرستان چابهار اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان چابهار خاطر نشان کرد: متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

او  در پایان از کسبه محترم خواست با نصب دزدگیر و دوربین مدار بسته در محل کسب خود و رعایت توصیه‌ها و هشدار‌های پلیسی، راه هر گونه سوء استفاده را بر سارقان سلب کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار