مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان:

بی توجهی به استفاده مکرر از ماسک، هندیجان را به وضعیت قرمز می‌کشاند

رئیسی گفت: استفاده مکرر از ماسک از سوی شهروندان و اصناف هندیجان کاهش یافته و همین امر سبب قرمز شدن وضعیت می‌شود.

داوود رئیسی مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به برگزاری جلسه شورای سلامت و ستاد کرونا در فرمانداری شهرستان اشاره کرد و گفت: کاهش استفاده مکرر از ماسک از سوی شهروندان و اصناف سبب می‌شود هندیجان در وضعیت قرمز کرونایی قرار بگیرد.

او افزود: درصد استفاده از ماسک بین مردم ۲۴ درصد و اصناف ۴۰ درصد است، ضمن اینکه این درصد در مراجعه کنندگان به ادارات ۷۲ درصد محاسبه شده است که آمار مطلوبی در رعایت نکات بهداشتی نشان نمی‌دهد،‌ای در حالی است که امسال ۶۵۸ مورد نمونه گیری کرونا انجام شده که از این تعداد ۲۶۰ مورد مثبت شده اند و ۱۰ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه لایروبی و آهک پاشی جداول و رفع نواقص تاسیسات آبرسانی روستا‌ها و شهر زهره در دستور کار جلسه قرار داده شدند، اظهار داشت: در پایان مقرر شد روزانه ۲ کیلومتر لایروبی و آهک پاشی از سوی شهرداری انجام شود، همچنین شهر زهره و روستا‌های دارای نقص دستگاه کلریناتور باید به زودی دستگاه مذکور را خریداری کرده و به بهره برداری برسانند. ضمن اینکه نصب کوره لاشه سوز و سپتیک کشتارگاه باید هر اسرع وقت اجرایی شود.

احتمال مرگ زودرس در هندیجان ۱۵ درصد است

مدیر شبکه بهداشت و درمان هندیجان در ادامه به آمار بالای فوت اشاره و بیان کرد: احتمال مرگ زودرس ناشی از تصادف و دیابت در این شهرستان ۱۵ درصد و در کشور ۱۳ درصد است که در هندیجان فقط ۲ درصد بیشتر از میانگین کشوری است و آمار پیامد خوبی را نشان نمی‌دهند.

این مقام مسئول آموزش و ترغیب و تسهیل در امر ورزش را از جمله راهکار‌های بهبود و کاهش مرگ زودرس در هندیجان عنوان کرد و ادامه داد: نبود پزشکی قانونی نیز یکی از کمبود‌های شهرستان است که باعث نقص و خطا در آمار‌های مربوط به علل مرگ محسوب می‌شود.

ممنوعیت برپایی کاروان های پیاده روی اربعین در هندیجان

علی بویری فرماندار هندیجان نیز ضمن تبریک روز ملی فوریت‌های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ گفت: خطر ابتلا و شیوع بیماری کرونا در فصل پاییز و زمستان بسیار حساس و جدی است که امیدواریم ادارات، اصناف و شهروندان نهایت همکاری را در رعایت ۲ اصل مهم استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی داشته باشند. ضمن اینکه اربعین امسال مرز‌های شلمچه و چذابه از سوی ایران و عراق بسته هستند و امکان برگزاری دسته‌های عزاداری و برپایی کاروان‌ها و موکب‌ها ممنوع است.

او تصریح کرد: با پیگیر‌های انجام شده سهمیه ۵ متخصص بیهوشی، جراحی عمومی، کودکان، داخلی و زنان در دفترچه آزمون دستیاری برای هندیجان به مدت ۱۲ سال خدمت در شهرستان اخذ شده، همچنین اعتبار یک میلیارد تومان جهت راه اندازی بخش ccu بیمارستان شهدا با ظرفیت ۴ تخت برای درمان بیماران قلبی-عروقی با حمایت‌های فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جذب شده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.