فرماندار دشت آزادگان:

مواکب اربعین حسینی اجازه فعالیت در دشت آزادگان ندارند/ زائران به سمت مرزها حرکت نکنند

سیلاوی گفت: مواکب اربعین حسینی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجازه فعالیت در دشت آزادگان ندارند.

حمید سیلاوی فرماندار دشت آزادگان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به اعلام عراق مبنی بر معذور بودن از پذیرش زائر به دلیل شیوع ویروس کرونا، مراسم راهپیمایی عظیم و میلیونی اربعین حسینی امسال برگزار نمی‌شود.

او با تاکید بر ممنوعیت فعالیت مواکب اربعین حسینی در دشت آزادگان افزود: از همه موکب داران خواهشمندیم با ستاد کرونای شهرستان همکاری لازم را داشته باشند و اقدام به عزاداری نکنند.

سیلاوی خدمت رسانی به زائران را یکی از رسوم دیرینه مردم شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: اگرچه امسال توفیق پذیرایی از زائران نصیب ما نمی‌شود، اما مردم و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) می‌توانند هزینه خدمت رسانی به زائران را به صورت مشارکتی و در قالب تهیه و توزیع کمک‌های مؤمنانه و لوازم بهداشتی بین نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از ویروس کرونا در دستور کار قرار دهند.

فرماندار دشت آزادگان با تاکید بر اینکه خروج زائران از مرز‌های شلمچه و چذابه در استان به قصد زیارت عتبات عالیات و کربلای معلی امکانپذیر نیست، بیان کرد: از هم استانی‌ها و اهالی دیگر استان‌ها خواهشمندیم از حرکت به سوی مرز‌ها خودداری کنند، چون هیچگونه زیرساخت و امکاناتی در مرز‌ها پیش بینی نشده است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.